خبرهای داغ:
آیین رژه نیروهای مسلح قم روز شنبه همزمان با نخستین روز از هفته دفاع مقدس با جلوه های خاصی در بلوار پیامبر اعظم (ص) این شهر برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۶۰۶۰۱
|
۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۹
جلوه هایی از آیین رژه نیروهای مسلح در قم
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، در این آیین یگان‌های نمونه نظامی و انتظامی استان قم با شکوه خاصی از مقابل جایگاه رژه رفتند و وحدت نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران را به نمایش گذاشتند.

** آحاد مختلف مردم از نوجوانان تا جوانان و افراد کهنسال، مدت‌ها قبل از آغاز رژه خود را به محل برگزاری رژه رسانده بودند تا از نزدیک شاهد این آیین باشند.

** امروز بسیاری از کودکان به همراه والدین خود با لباس نظامی به محل برگزاری مراسم آمدند و نمایی زیبا از روحیه حماسی را در این آیین به نمایش گذاشتند.

** نواختن مارش نظامی در زمان برگزاری مراسم، فضای بلوار پیامبر اعظم (ص) را حماسی ساخت و یاد ایثارگری‌های دوران دفاع مقدس را در ذهن حاضران تداعی کرد.

** رژه یگان‌های نمونه سپاه پاسداران، ارتش جمهوری اسلامی، بسیج مستضعفین و نیروی انتظامی، بار دیگر نشان داد صف مستحکم نیرو‌های مسلح ایران با اتحاد در برابر دشمنان ایستاده است و اجازه هیچ گونه تعرضی را به این آب و خاک نمی‌دهد.

** در این آیین شماری از جوانان و نوجوانان ورزشکار به اجرای حرکات رزمی و نمایشی پرداختند و اوج آمادگی خود را برای دفاع از انقلاب اسلامی نشان دادند.

** امروز سراسر میدان برگزاری آیین رژه نیرو‌های مسلح استان قم با نماد‌های عاشورایی تزیین شده بود تا بار دیگر نشان دهد، دفاع از ارزش‌های اسلامی هدف اصلی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران است.

** شمار زیادی از خبرنگاران، عکاسان و فعالان رسانه‌ای استان قم برای پوشش خبری و تصویری به محل برگزاری مراسم آمده بودند.

** حضور پیشکسوتان دفاع مقدس در رژه جانبازان جلوه خاص به این آیین بخشید که نشان از امتداد روحیه ایثار و شهادت در میان مردم بود.

** همچنین امروز شماری از فرزندان شهدای دوران دفاع مقدس و مدافع حرم در فضایی معنوی به رژه پرداختند و نام و یاد پدران شهید خود را گرامی داشتند.

** به نمایش درآمدن گوشه‌ای از توانمندی‌های فرزندان این سرزمین در ساخت ادوات و تجهیزات نظامی، جلوه دیگری بود که روحیه غرور ملی را در میان مردمی که نظاره گر این آیین بودند، تقویت می‌کرد.
۳۱ شهریورماه سالروز شروع جنگ تحمیلی در سال ۱۳۵۹ توسط رژیم بعثی صدام می‌باشد که ۳۱ شهریورماه تا ۶ مهرماه به عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.
ارسال نظرات