خبرهای داغ:
مدیر حوزه‌های علمیه گفت: شهر قم یک شهر بسیار مهم و راهبردی در ایران و جهان است و این شهر باید الگویی برای کشورمان و دنیا باشد.
کد خبر: ۹۰۶۰۶۶۳
|
۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۰
شهر قم به الگویی برای جهان تبدیل شود/ آموزش و پرورش پیشگام حل مشکلات باشد
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در مراسم نواخته شدن زنگ آغاز نماز جماعت مدارس استان قم در دبیرستان شاهد نجمیه با اشاره به ویژگی‌های شهر قم اظهار کرد: این شهر یک شهر بسیار مهم و راهبردی در ایران و جهان است، قم نور ایمان را به همه جهان منتشر می‌کند و همه نهاد‌های این شهر باید برای نهاد‌های شهر‌های دیگر الگو باشد.

وی ادامه داد: تصویر انسان از خویشتن یکی از نکات مهم در متون اخلاقی است و چنین تصویری راهنمای انسان در پیشرفت است، دانش آموزان باید در ایجاد تصویر مناسب از خویشتن در ذهن تلاش کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه افزود: انسان در سن نوجوانی کم کم بر خود تسلط پیدا می‌کند و توان مدیریت بر خود را کسب خواهد کرد، در مقطع نوجوانی و جوانی تصویر‌های آینده برای انسان اهمیت زیادی دارد، براساس این تصویر‌ها استعداد‌های او شکوفا می‌شود.

آیت‌الله اعرافی بشر را دارای استعداد‌های علمی بالا دانست و تصریح کرد: عبادت را نباید یک ظاهر خشک و قالب استاندارد شده محدود در نظر بگیریم، عبادت یک ظاهر دارد، اما باطن عبادت تابع از معرفت و انگیزه‌ها است و هر چه که در مسیر معرفت پیش برویم، عبادت ما عمق بیشتری پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: باطن عبادت دو رکن معرفت و انگیزه درونی دارد، معرفت شناخت خدا و شناخت خویشتن است و هر چه که در مسیر معرفت پیش برویم، عبادت ما عمق بیشتری پیدا خواهد کرد.

امام جمعه قم افزود: براساس روایات از آداب نماز این است که هر نمازی که می‌خوانیم، آن را آخرین نماز تصور کنیم، اگر این تلقی را داشته باشیم، هر نماز دنیای از شکوفایی را به دنبال خواهد داشت. هیچ تضمینی ندارد که انسان تا یک دقیقه دیگر زنده بماند و به نماز بعدی برسد، اگر به این نکته توجه کنیم، عبادت‌های ما به گونه‌ای دیگر می‌شود.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به ضرورت پاسداشت فرهنگ مقاومت در جامعه اظهار کرد: کشور‌های دنیا به گذشته مبارزات خود اهمیت زیادی می‌دهند، کشوری زنده است که به گذشته جهاد و مقاومت خود افتخار کند، دوران دفاع مقدس برای ما و امت اسلامی یک الگو است و باید هفته دفاع مقدس را گرامی و شهدا را در اوج ارج داشت، چون آن‌ها پیشگام عزت، عظمت و شکوه ما بودند.

مدیر حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش باید پیشگام حل مشکلات باشد، احیای دین در نسل جوان، تضمین کننده آینده کشور است و قم باید الگویی برای ایران و جهان باشد.
ارسال نظرات