امام جمعه ساوه:

دفاع مقدس احیاگر فرهنگ عاشوراست

امام جمعه ساوه گفت: دوران سراسر افتخار دفاع مقدس برگرفته از قیام امام حسین(ع) و احیاگر فرهنگ عاشوراست.
کد خبر: ۹۰۶۰۶۸۲
|
۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج ، حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای نظامی انتظامی ساوه با اشاره به تقارن ماه محرم و هفته دفاع مقدس اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران برگرفته از مکتب عاشوراست و بر این اساس نظام اسلامی فرهنگ استبداد و زورگویی را نمی‌پذیرد و ملت ایران مانند یاران سیدالشهداء شعار هیهات من الذله را سر می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ عاشورا و نهضت حسینی است، تصریح کرد: در ۴۰ سالگی انقلاب نیاز به بازخوانی فرهنگ عاشورا داریم تا اقتدار و عظمت کشور را به رخ جهانیان بکشیم.

امام جمعه ساوه با اشاره به اینکه در شرایطی که دشمنان علیه نظام اسلامی توطئه افکنی می‌کنند باید تحت لوا و پرچم امام هدایت قرار گرفت و از امام ضلالت و‌ گمراهی دوری جست، تصریح کرد: پرچم آمریکا پرچم هدایت طاغوت است و برخی با تسلیم در برابر شیطان بزرگ به دنبال زندگی بی‌قیمت هستند.

وی افزود: مقاومت و ایستادگی در برابر جبهه کفر شعار ملت ایران در دوران طلایی هشت سال دفاع مقدس بود چرا که با همین روحیه از شرف، دین و ناموس دفاع کردند.

حجت‌الاسلام حسینی در ادامه با اشاره به حادثه تروریستی اهواز گفت: این اقدام ناجوانمردانه نشان از رذالت دشمنان ایران دارد و بار دیگر چهره کریه تروریستی و شعار دروغین مستکبران عالم را در نفی تروریسم به جهانیان نمایان کرد و نقاب از چهره دروغین مدعیان حقوق بشر برداشت.

وی تاکید کرد: خشونت مستبدان عالم بیانگر افکار ضعیف و پلید آنان است و این دشمنی کورکورانه که منجر به قربانی شدن مردم بیگناه کشورمان می شود، نظام اسلامی را قدرتمندتر می کند و خون شهدای حوادث تروریستی و دوران دفاع مقدس نهال انقلاب را تنومندتر و مستحکم‌تر می‌کند.

امام جمعه ساوه در ادامه علت ماندگاری نهضت بزرگ امام حسین (ع) را الهی بودن آن دانست و افزود: قداست و ماندگاری نهضت امام حسین(ع) در راه خدا بودن و قیام برای رضای خداست.

وی با تاکید بر کار برای رضای خدا در ادارات و دستگاههای اجرایی به تاسی از سیره امام حسین(ع) گفت: رواج باندبازی‌ها و رفاقت‌ها در ادارات آسیب‌زاست. باید با انگیزه الهی و فقط برای رضای خدا سخن بگوییم و به مردم خدمت کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار