همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس همایش پاسداشت نیروهای مسلح در کیش با حضور مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش برگزار شد
کد خبر: ۹۰۶۰۷۰۶
|
۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، همزمان با سراسر کشور و به مناسبت گرامی داشت هفته دفاع مقدس همایش پاسداشت نیروهای مسلح با حضور سردار مرتضی قربانی مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، امام جمعه کیش، معاون فرهنگی و هنری سازمان منطقه آزاد کیش، فرماندهان نظامی و انتظامی، جمعی از نیروهای مسلح مستقردر کیش برگزار شد.

سردار قربانی در این همایش با بیان تاریخچه ای از خاطرات ۸ سال دفاع مقدس اظهار کرد: با آغاز جنگ تحمیلی بیش از ۶۰ کشور جهان در مقابل نظام نوپای جمهوری اسلامی صف آرایی کردند تا شکست انقلاب و نظامی اسلامی را شاهد باشند اما تقدس این دفاع بود که موجب شد جنگ به نفع ملت و نظام اسلامی پایان پذیرد.

وی تاکید کرد: ما هرگز متجاور نبوده و نیستیم اما اگر دشمن بخواهد به ما تعرض کند با تمام توان در مقابل او می ایستیم.

مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به برخی از ویژگی های که موجب پیروزی در دفاع مقدس شد افزود: هوشیاری امام(ره)، انسجام و همبستگی نیروهای مسلح، شجاعت در پذیرش و انجام ماموریت رزمندگان، اعتماد متقابل میان فرماندهان و نیروها، رازداری و صبر، روحیه ایثار و از خودگذشتگی و انفاق از جمله ویژگی هایی است که موجب شد دفاع مقدس به نفع ما تمام شود.

وی با تاکید براینکه امروز لشکر اقتصادی دشمن به ما حمله کرده است افزود: امروز هم باید همانگونه که در ۸ سال دفاع مقدس با شجاعت تمام در مقابل دشمن ایستاده و از نظام و کشور خود دفاع کردیم امروز نیز باید منسجم و همدل با تمام قوا در مقابل تهاجم اقتصادی دشمن ایستاده و مقاومت کنیم.

پخش کلیپی از فعالیت های نیروهای مسلح در کیش و نوحه سرایی در رثای سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین بخشی از ویژه برنامه های همایش پاسداشت نیروهای مسلح در کیش بود.

در ادامه این همایش فرماندهان نیروهای مسلح مستقر در کیش به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس با حجت الاسلام حسن زاده امام جمعه کیش و شیخ یعقوب شمس امام جمعه اهل سنت کیش دیدار کردند.

غبار روبی مزار شهدای گمنام از دیگر برنامه هایی بود که در نخستین روز از هفته دفاع مقدس با حضور مسئولان و فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی کیش در مسجد امام حسن مجبتی(ع) برگزار شد.

در این مراسم ضمن تجدید میثاق با شهدای ۸ سال دفاع مقدس، آرمان های شهدا و امام شهدا و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، مزار شهدای گمنام با گلاب شستشو و با عطر گل های سرخ عطرآگین شد.

ارسال نظرات