نماینده، ولی فقیه در سپاه ناحیه خاتم:

وظیفه ما گسترش و همگانی کردن امر به معروف و نهی از منکر زبانی است

نماینده، ولی فقیه در سپاه ناحیه خاتم در دوره آموزش دبیران و شورای امر به معروف حوزه و پایگاه‌ها افزود: وظیفه ما گسترش و همگانی کردن امر به معروف و نهی از منکر زبانی است.
کد خبر: ۹۰۶۰۷۱۸
|
۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۵:۳۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خاتم: به همت دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر ناحیه خاتم دوره آموزش دبیران و شورای امر به معرف و نهی از منکر حوزه‌های مقاومت بسیج امام علی (ع) و حضرت زینب (س) و پایگاه‌های تابعه برگزار شد.
پنج کلاس در این دوره برای شرکت کنندگان با موضوعات گفتنان ولایت، مهارت‌های امر به معروف و نهی از منکر، قانون حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر و ارشاد شبکه اطلاعات امر به معروف و ارشاد محله محور، با حضور نماینده، ولی فقیه در سپاه ناحیه خاتم، دادستان و وکیل پایه یکم دادگستری در محل حوزه امام علی (ع) برگزار گردید.

نماینده، ولی فقیه در سپاه ناحیه خاتم در این دوره با اشاره به اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: حضرت علی (ع) میفرماید: امر به معروف و نهی از منکر را رها نکنید، چرا که اگر رها کنید کسانی بر شما مسلط میشوند که بدترین مردم هستند.
حجت الاسلام اعظمی افزود: وظیفه ما گسترش و همگانی کردن امر به معروف و نهی از منکر زبانی است و برای اینکار وظیفه ما تبیین است و بایستی در این راستا کلاس‌های آموزشی گذاشته شود و از ظرفیت ائمه جمعه در مساجد هم استفاده کنیم.
نماینده، ولی فقیه در ناحیه خاتم همچنین با اشاره به این موضوع که نگرش به موضوع امر به معروف و نهی از منکر می‌بایست نگرشی تربیتی و مبتنی بر پرورش ابعاد فطری و انسانی افراد باشد، ادامه داد: با شریک کردن سایرین در مباحث مختلف اجتماعی و ایجاد حس مشارکت در واقع موفق خواهیم شد تا ضمن دادن ارزش و شخصیت به طرف مقابل خود آنان را برای پذیرش معروف و دور ساختن از منکر آماده‌تر و آموزش پذیرتر کنیم.
کرمی دادستان شهرستان خاتم نیز مطالبی را در خصوص چگونگی و شرح وظایف دبیران امر به معروف  و نهی از منکر  را ایراد نمود و با توضیح و تشریح انواع روش‌های امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: بهترین و تاثیر گزارترین نوع امر به معروف، روش خود کنترلی است که از طریق شخصیت دهی به افراد و سهیم کردن آنان در موضوعات اجتماعی انجام می‌گیرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار