خبرهای داغ:
زهرا باقری
مدیر کارآمدی و نقش آفرینی خبر داد:
مدیر کارآمدی و نقش آفرینی سازمان بسیج زنان کشور گفت: این سازمان روز سه شنبه، 3 مهرماه، به همراه تیم متخصص پزشکی و فرهنگی، با حضور در یکی از روستاهای حاشیه تهران اردوی جهادی را با شعار «تجلی زینبی» برگزار می کند.
کد خبر: ۹۰۶۰۷۹۹
|
۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰

 

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج، مرضیه افضلی، مدیر کارآمدی و نقش آفرینی سازمان بسیج زنان کشور، در گفتگو با خبرنگار این سازمان در خصوص «رزمایش خدمت رسانی و نقش آفرینی اقشار» گفت: این مانور در دو بخش مانور خدمت رسانی میدانی در استان‌ها و شهری و در دو گروه مجزا از خواهران و برادران برگزار می شود.

وی افزود: رزمایش خدمت رسانی و نقش آفرینی اقشار، از 9 شهریورماه آغاز شد و بنابود که تا 29 شهریورماه ادامه داشته باشد اما به جهت استقبال بسیار خوب جهادگران تا هفته گرامیداشت دفاع مقدس ادامه یافت.

افضلی در خصوص تعداد اردوهای جهادی گفت: پیش بینی می شد، 7هزار اردوی جهادی برگزار شود اما تا روز شنبه 31 شهریورماه طبق آمار اعلام شده، 750 هزار اردو و با حضور بیش از 150 هزار خواهر جهادگر برگزار شده است.

وی ادامه داد: اردو در هر قشر به صورت ویژه برگزار می شود، به طور مثال در قشر بسیج کارگری، بسیجیان کارگر، یک شیفت را به نام «شیفت ایثار» انتخاب کردند که در جهت حمایت از تولید ملی 2 ساعت به صورت رایگان کار کنند.

مدیر کارآمدی و نقش آفرینی سازمان بسیج زنان کشور فعالیت های خواهران در اردوهای جهادی این رزمایش را خوب ارزیابی کرده و افزود: در حدود 33 درصد از جهادگران در اردوها خواهران بودند که به نسبت سال های گذشته مشارکت بسیار بالایی است و عملکردهای خوبی نیز صورت گرفته است.

 وی تصریح کرد: به منظور برجسته کردن فعالیت‌های اردوهای جهادی، در هفته دفاع مقدس بنا شد که  هر کدام از اقشار یک روز ویژه را برای خود مشخص کنند که در سطح کشور آن روز، به طور ویژه به ارائه خدمات متنوع بپردازند.

افضلی ادامه داد: سازمان بسیج جامعه زنان نیز مانند سایر اقشار در کل کشور روز سه شنبه 3 مهرماه را با شعار «تجلی زینبی» انتخاب کرد تا نقش مکمل بودن بانوان در حرکت های انقلاب را انعکاس دهد.

وی در خصوص فعالیت های خواهران در این رزمایش گفت: این رزمایش دارای ۴ محور خدمت‌رسانی اجتماعی در زمینه کمک رسانی به سالمندان، مشاوره، خدمات پزشکی و محیط زیست است که با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در اغلب پایگا‌ه‌های بسیج گروه‌های پزشکی و مشاوره به ارائه می پردازند.

افضلی افزود: پاکسازی مراکز گردشگری و کوهستان‌ها، آموزش درختکاری و بهینه مصرف کردن انرژی نیز از جمله مباحث مطرح شده در این رزمایش است و تقارن این فعالیت ها با هفته تکریم سالمندان باعث شد که این قشر به منظور فرهنگ سازی تکریم از سالمندان خانواده، برنامه های ویژه ای را برای آنان در نظر بگیرد.

مدیر کارآمدی و نقش آفرینی سازمان بسیج زنان کشور افزود: یکی از ویژه برنامه ها در خصوص تکریم سالمندان خانواده در تهران، برگزاری  اردوی زیارتی یک روزه است که در روز دوشنبه همین هفته برگزار می شود.

وی در پایان نیز گفت: اردوی این سازمان نیز در حاشیه شهر تهران و در منطقه ای کم برخوردار از امکانات، توسط گروه های جهادی و تیم تخصصی پزشکی و فرهنگی خواهران در روز سه شنبه، 3مهرماه همزمان با سازمان بسیج زنان در کل کشور، انجام می شود.

ارسال نظرات