ساخت ماهواره و پرتاب گر آن از جمله صنایع بالادستی صنعت فضایی کشور به شمار می رود که به گفته معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، اکنون هفت هزار و 600 نفر در این بخش فعالیت دارند.
کد خبر: ۹۰۶۰۸۱۳
|
۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۲
به گزارش سرویس بسیج مهندسین صنعت خبرگزاری بسیج، «مرتضی براری» در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حدود ۲ هزار و ۷۰۰ نفر در بخش پایین دست صنعت فضایی فعالیت دارند.
وی ادامه داد: فعالیت‌های خوبی در بخش صنایع بالا دستی صنعت فضایی کشور در محیط دانشگاه‌ها برای ساخت ماهواره و پرتاب گر انجام شده است.
به گفته وی، تعداد محدودی شرکت‌های کوچک خصوصی نیز دربخش‌های پایین‌تر شکل گرفته اند. شرکت‌هایی نیز در بخش سنجش از دور به صورت قرارداد‌های کارفرمایی و پیمانکاری فعالیت دارند.
به گفته وی، سازمان فضایی ایران تلاش دارد با حمایت از بخش خصوصی و توسعه کسب و کار‌های نوین راه ورود این بخش به صنعت فضایی را هموارکند.
رئیس سازمان فضایی ایران به برگزاری نخستین رویداد نوآوردگاه فضایی که هفته گذشته برگزار شد اشاره کرد و آن را گام مهمی در تسهیل ورود کسب و کار‌های نوپا به صنعت فضایی برآورد کرد.
براری این رویداد‌ها را راهکار مناسبی برای تقویت بخش خصوصی و کسب و کار‌های نوپایی برآورد کرد که به حضور در بخش فضایی تمایل دارند.
بیست و نهم خردادماه امسال رئیس سازمان فضایی گفت: اکنون بخش فضایی به زنجیره بخش خصوصی اتصال یافته و آمار‌ها نشان می‌دهد از ۳۴۵ میلیارد دلار درآمد این حوزه، ۲۶۰ میلیارد دلار آن متعلق به بخش خصوصی است.
براری یادآوری کرد همانطور که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ۹۲ درصد این بخش را به شرکت‌های خصوصی واگذار کرده و اکنون به دنبال واگذاری هشت درصد پایانی آن است، سازمان فضایی ایران باید زمینه و بستر لازم را برای رشد و توسعه قسمت‌های غیردولتی فراهم کند.
 
منبع: ایرنا
انتهای پیام/
ارسال نظرات