رئیس هیات عالی اندیشه‎‌ورزی سپاه پاسداران:
رئیس هیات عالی اندیشه‌ورزی سپاه پاسداران گفت: نمونه تغییرات ایجاد شده در جوانان امروزی را می‌توان در دست نوشته‌های جوانان زائر راهیان نور پیدا کرد که با توجه به سبک زندگی شهدا توانسته‌اند تغییرات مطلوبی را در نوع زندگی و تفکر خود ایجاد کنند.
کد خبر: ۹۰۶۱۰۷۷
|
۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، سردار پاسدار «علیرضا افشار» رئیس هیات عالی اندیشه‎‌ورزی سپاه پاسداران در اجلاسیه شهدا و ایثارگران استان البرز که در محل مصلی حضرت امام خمینی کرج برگزار شد، از رشادت‌ها و فداکاری‌های خانواده‌های معظم شهدا و از ایثارگران و جانبازان استان البرز تقدیر و تجلیل به عمل آورد.

سبک زندگی شهدا ، بهترین الگوی سبک زندگی اسلامی است

وی با اشاره به اینکه سبک زندگی شهدا باید سرلوحه زندگی امروز جامعه باشد، گفت: نمونه تغییرات ایجاد شده در جوانان امروزی را می‌توان در دست نوشته‌های جوانان زائر راهیان نور پیدا کرد که با توجه به سبک زندگی شهدا توانسته‌اند تغییرات مطلوب و زیبایی را در نوع زندگی و تفکر خود ایجاد کنند.

این مسئول افزود: همان گونه که شهدا زنده هستند، باید راه آنان را هم زنده نگهداشت. سبک زندگی شهدا را باید از میان رفتارهای معمولی‌شان در زندگی روزمره شناخت. آن‌ها الگوهایی نزدیک و قابل دسترسی هستند. امروز می‌توان از ابزارهای فرهنگی و هنری برای شناساندن راه و سبک شهدا در جامعه استفاده کرد تا بیشتر و بهتر مورد پسند و توجه نسل جدید قرار بگیرد.

افشار خاطر‌نشان کرد: در جنگ فرهنگی یافتن دشمن و تعیین دقیق خطوط جنگ با دشمن راحت نیست. ممکن است حتی تحت تاثیر تبلیغات سوء دشمنان، دوستمان را به جای دشمن مورد هدف قرار دهیم. شهید بهشتی نمونه بارز این خطا در آن دوران بود. در عرصه فرهنگ و اقتصاد در حال جنگ با دشمن هستیم و تاکید مقام معظم رهبری بر شناخت صحیح و افزایش بصیرت به همین علت است.

وی تصریح کرد: درسی که از دفاع مقدس می گیریم این است که در مقابل دشمن ایستادگی و مقاومت کنیم حتی در شرایط بسیار سخت و فشارهای شدید. امروز یکی از دلائل خشم دشمن و این که آن‌ها جرات جنگ نظامی را ندارند همین اتحاد و آمادگی بالای نظامی ایران و مهمتر از همه مقاومت ملت ایران در برابر سختی‌ها و داشتن روحیه ایثار، گذشت و شهادت طلبی است. تعداد چشمگیر داوطلبان مدافع حرم نشان دهنده همین روحیه شهادت طلبی در بین جوانان ماست.

رئیس هیات عالی اندیشه‎‌ورزی سپاه پاسداران گفت: ما باید همان فرآیند اقتدار و ایستادگی را که در دوران دفاع مقدس داشتیم، امروز در مسیر اقتصادی دنبال کنیم و با هدایت‌های مدبرانه مقام معظم رهبری با عزم ملی و مشارکت به سوی تولید ملی و اقتصاد مقاومتی پیش برویم و از این تحریم‌ها به عنوان یک فرصت در جهت رشد اقتصاد داخلی استفاده کنیم.

ارسال نظرات