کتاب زندگی‌نامه "شهید مدافع حرم محمد اتابه" با حضور همسر و فرزند این شهید والامقام در رشت رونمایی شد.
کد خبر: ۹۰۶۱۰۹۱
|
۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، کتاب زندگی‌نامه "شهید مدافع حرم محمد اتابه" صبح امروز با حضور همسر و فرزند این شهید والامقام در ستاد کنگره هشت هزار شهید استان گیلان نمایی شد.

فرمانده لشکر عملیاتی 16 قدس گیلان در این مراسم ضمن گرامیداشت ایام هفته دفاع مقدس اظهار داشت: رهبری امام خمینی(ره) و مجاهدت‌های رزمندگان سبب ایجاد امنیت در جامعه شد.

سردار محمدعلی حق‌بین با بیان اینکه امروز باید تلاش کنیم تا یک امنیت پایدار را در کشورمان ایجاد کنیم خاطرنشان کرد: شهدای مدافع حرم در عمل نشان دادند که ملت ایران با تمام قدرت در مقابل گزافه‌گویی‌های دشمنان می‌ایستد.

وی "شهید مدافع حرم محمد اتابه" را نمونه‌ای از جوانان ایران اسلامی دانست که تمام زندگی خود را برای حفظ اسلام و انقلاب فدا می‌کنند و تصریح کرد: استکبار جهانی تمام قدرت خود را در سوریه به کار گرفته بود تا بتواند به جمهوری اسلامی برسد.

فرمانده لشکر عملیاتی 16 قدس گیلان با تاکید بر اینکه مردم باید قدردان زحمات شهدا و خانواده‌های آن‌ها باشند ابراز داشت: انتشار کتاب‌هایی درباره شهدا اگرچه فقط بخشی از زندگی آن‌ها را نشان می‌دهد، لازم است تا هرچه بیشتر آن‌ها را به جامعه معرفی کنیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان نیز در این مراسم ضمن تقدیر از نویسندگان و تهیه کنندگان کتاب "ساقیان حرم" اظهار داشت: شهدای مدافع حرم الگوهای عملی آیندگان هستند.

عباس بایرامی با تاکید بر لزوم استفاده از زبان هنر در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین معرفی سیره شهدا تصریح کرد: دفاع مقدس و فرهنگ ایثار متعلق به یک تفکر خاص نیست بلکه عموم ملت ایران باید تلاش کنند تا قدمی در راستای ترویج فرهنگ ایثار بردارند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر رشت نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: امروز جوانان به دنبال پیدا کردن الگویی برای زندگی خودشان هستند و قطعا شهدا بهترین الگوی جوانان هستند.

محمدحسن عاقل‌منش با تاکید بر اینکه امروز باید با زبان روز با جوانان سخن گفت خاطرنشان کرد: امروز شهدای مدافع حرم فرهنگ اهل‌ بیت و اسلام را با زبان روز به جوانان منتقل می‌کنند.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از زبان هنر در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا سیره شهدا را در قالب نمایش‌نامه، کتاب و موسیقی به جامعه معرفی کنیم.

رئیس کنگره هشت هزار شهید استان گیلان نیز در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم رونمایی از کتاب زندگینامه "شهید محمد اتابه" را یکی از برنامه‌های سپاه قدس گیلان در هفته دفاع مقدس دانست و گفت: این کتاب به قلم "روح‌الله جهاندیده" نوشته شده است.

ابراهیم جوادی هدف از نگارش مجموعه‌ کتاب‌های "ساقیان حرم" را معرفی سبک زندگی شهدای مدافع حرم به مردم دانست و تصریح کرد: تالیف و انتشار کتاب "ساقیان حرم 12" با موضوع زندگی شهید مدافع حرم "محمد اتابه" 6 ماه زمان برده است.

فرمانده لشکر عملیاتی 16 قدس گیلان در حاشیه این مراسم در مقابل دوربین تسنیم حاضر شد و خاطرنشان کرد: شهدای دوران دفاع مقدس امنیت را برای ملت ایران به ارمغان آوردند.

سردار محمدعلی حق‌بین هدف شهدای مدافع حرم را تداوم امنیت ایران اسلامی دانست و اظهار داشت: شهدای مدافع حرم و رزمندگان جبهه مقاومت دقیقا در مسیر شهدا و رزمندگان دفاع مقدس گام برداشتند.

همسر شهید مدافع حرم "محمد اتابه" نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم خاطرنشان کرد: "شهید اتابه" همواره تلاش می‌کرد تا ارزش دینی و انقلاب را نه در کلام بلکه با عمل به دیگران نشان دهد.

وی با بیان اینکه مردم باید تلاش کنند تا قدردان خون شهدا باشند تصریح کرد: درست است که برخی افرادی کم و بیش حرف‌هایی را درباره ما می‌زنند اما از مردم می‌خواهیم تا مسیر شهدا را ادامه دهند.

 

ارسال نظرات