مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان گفت: خداوند اولین آمر به معروف و ناهی از منکر است زیرا ما را به انجام نیکی ها و دوری از بدی ها سفارش کرده است.
کد خبر: ۹۰۶۱۰۹۴
|
۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۳

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، حجت الاسلام عیسی بزمانی در جلسه دبیران شوراهای امر به معروف و نهی از منکر پایگاه های مقاومت بسیج ادارات که با همت سازمان بسیج کارمندان در سالن جلسات فنی و حرفه ای در زاهدان برگزار شد، گفت: در فضای امربه معروف و نهی از منکر چالش های زیادی داریم که اهمیت این فریضه در جامعه به خوبی تبیین نشده است.

وی با اشاره به این مطلب که اولین آمر به معروف و ناهی از منکر خداوند سبحان است، زیرا ما را به انجام کارهای نیک‌ و دوری از بدی‌ها سفارش کرده است، افزود: مردم باید حقوق هم دیگر را رعایت کنند تا حق در جای خود مستقر شود، که متاسفانه در این حوزه مشکلات فراوان وجود دارد و نیازمند آموزش همگانی هستیم.

حجت الاسلام بزمانی ادامه داد: آسیب‌های اجتماعی ما امروز بسیار زیاد است و آنچه که  باید به آن برسیم و توجه شود رسیدگی به معروفات است و بدانیم احسان به دیگران یک معروف است و باید به آن رسید تا این دو امر الهی در جامعه نهادینه  شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در جهت گسترش معروفات و برچیده شدن منکرات باید هزینه‌های بسیاری پرداخت کنیم  زیرا  امر به معروف هزینه  می خواهد، عده‌ای  مامور اند که  این  مهم  را  در سطح جامعه گسترش دهند.


این مسئول گفت: شاخصه دولت اسلامی این است که وقتی حکومت بر پا شود، نماز را به جماعت اقامه کنند، اگر در ادارات امر به معروف و نهی از منکر باشد،کار‌های دیگر هم به درستی انجام می‌شود.

وی افزود: عدم آشنایی از معروفات و منکرات یک معضل در جامعه امروزی است ما باید این مهم را به درستی بشناسیم به آن مسلط باشیم و افراطی با آن برخورد نکنیم و با  تذکر لسانی در بحث نهادینه کردن این مهم  که تائیر گذار است پیش رویم.

وی تصریح کرد: ارباب رجوعی که به سراغ  مدیران و کارمندان ادارات  می‌آیند کار و حاجتی دارد در  واقع  یک  نعمت  است و باید تکریم شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب هستیم که  بزرگترین معروف در این دوران آشنایی مردم با دستاوردهای انقلاب است، باید در آستانه چهل سالگی انقلاب فضا را برای روی آوردن مردم به انقلاب فراهم و خدمات را برجسته کنیم و هرآنچه راکه فاصله مردم و نظام را بیشتر می‌کند را حذف کنیم.

وی افزود: تمام همت ما باید خدمتگذاری به مردم باشد و با وجدان کاری رضایتمندی مردم را به دنبال داشته باشیم و بدانیم دین اسلام دین قوی است که اگر قوانین آن درست اجرا شود شاهد بیکاری‌ در جامعه نخواهیم بود، مدیران  فضایی را طراحی کنند که در قبال مردم حس  مسئولیت و خدمت رسانی  را داشته باشند.

بزمانی تصریح کرد: مردم را به نظام اسلامی امیدوار کنیم  زیرا دشمن تمام همت خود را برای نا امیدی مردم قرارداده تا با کم جلوه دادن خدمات انقلاب مردم را نا امید کند.

ارسال نظرات