رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه امام رضا (ع):

۵۱۴ روستای استان خراسان رضوی در رزمایش خدمت مورد پوشش قرار گرفت

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه امام رضا (ع) بیان داشت: در رزمایش اقتدار عاشورائی سپاهیان محمد رسول الله (ص)، ۵۱۴ روستای استان خراسان رضوی تحت پوشش ۶ هزار و پانصد نفر از نیرو‌های شرکت کننده در این رزمایش قرار گرفت.
کد خبر: ۹۰۶۱۰۹۸
|
۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ سرهنگ پاسدار  روحانی امروز در نشست خبری  با گرامیداشت هفته دفاع مقدس به تشریح برنامه‌های سازمان بسیج سازندگی سپاه امام رضا (ع) در رزمایش «اقتدار عاشورایی سپاهیان محمد رسول­‌الله (ص)» پرداخت و اظهار داشت: رزمایش «اقتدار عاشواریی سپاهیان محمد رسول‌الله (ص)» در شهریورماه سال جاری در سراسر کشور برگزار شد.

وی افزود: این رزمایش در دو بخش فراخوان گردان­‌های «بیت­‌المقدس» و «کوثر» و اعزام گروه­‌های جهادی انجام شد. با برنامه‌ریزی که صورت گرفت ۷ هزار گروه­ جهادی در سراسر کشور به مناطق کم برخوردار اعزام شدند که سهم استان خراسان رضوی در این رزمایش ۳۵۰ گروه جهادی بود که این سهمیه بین نواحی و اقشار تقسیم شد.

روحانی با بیان اینکه حجم فعالیت­‌های گروه­‌های جهادی در این رزمایش چشمگیر بوده است؛ خاطرنشان کرد: علی‌­رغم اینکه دشمنان در ماه‌­های اخیر سعی در ناامیدی مردم داشته و جنگ اقتصادی را علیه ملت ما تحمیل کردند؛ اما جمعی از بسیجیان با دست خالی و با روحیه‌­ای که برگرفته از فرهنگ دفاع مقدس بود در اقصی نقاط استان خراسان رضوی حضور پیدا کردند و با خدماتی که در حوزه‌­های مختلف ارائه دادند مرحمی بر زخم مردم این مناطق بودند.

این مسئول ادامه داد: فعالیت‌­های گروه­‌های جهادی در رزمایش «اقتدار عاشورایی سپاهیان محمد رسول الله (ص)» از نهم شهریور ماه آغاز شد و اقشار مختلف به صورت تخصصی انجام وظیفه کردند. در این رزمایش، پزشکان همچون گذشته سرآمد دیگر گروه‌­ها بودند. در مدت برگزاری این رزمایش، ۳ هزار و ۳۷۴ مورد خدمات بهداشتی و درمانی در حوزه­‌های مشاوره و آموزش، توزیع اقلام بهداشتی، ویزیت تخصصی و عمومی، دندانپزشکی، بینایی­‌سنجی و شنوایی­‌سنجی و توزیع دارو صورت گرفت.

وی افزود: کارگران بسیجی نیز در بحث خدمات رسانی، یک شیفت از کار خود را به مناطق محروم اختصاص دادند و بسیج کارخانجات نیز در ۲۰ کارخانه در قالب ۲ هزار نفر در این رزمایش، ارائه خدمات داشتند.

روحانی خدمت به مناطق کم‌­برخوردار را در قالب میز خدمت در ادارات، مساجد و محلات را یکی دیگر از برنامه‌­های این رزمایش عنوان کرد و گفت: در زمینه عمرانی نیز، ۲۶۸ پروژه که ۱۲ مورد در حوزه آب­‌رسانی، ۵۳ مورد احداث مسجد و حسینیه، ۷۶ مورد احداث مدرسه، سه مورد احداث خانه بهداشت، ۱۱ مورد احداث خانه عالم، ۳۱ مورد احداث حمام و سرویس بهداشتی و ۸۱ مورد احداث منازل محرومین را شامل می‌­شد؛ انجام گرفته است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه امام رضا (ع) ادامه داد: یکی از مأموریت­‌های بسیج سازندگی، تحقق اقتصاد مقاومتی است. در این رزمایش نیز در این حوزه، ۲۹۳ برنامه در حوزه‌­های فرهنگ‌­سازی، اشتغال، راه ­اندازی بنگاه­‌های کوچک زود بازده به اجرا در آمد.

این مسئول افزود: در حوزه فرهنگی و آموزشی نیز ۳ هزار و ۵۰۷ برنامه، در زمینه کلاس‌­های آموزشی و اخلاقی، توزیع اقلام آموزشی و فرهنگی، اکران فیلم، تجهیز کتابخانه، مسابقه­‌های فرهنگی اجرا شده است.

این مسئول متذکر شد: در بخش اعزام گروه­‌های جهادی در رزمایش اقتدار عاشورائی سپاهیان محمد رسول الله (ص)، ۵۱۴ روستای استان خراسان رضوی تحت پوشش ۶ هزار و پانصد نفر از نیرو‌های شرکت کننده در این رزمایش قرار گرفت.

روحانی در پایان با اشاره به جنگ اقتصادی استکبار علیه مردم کشورمان در ماه‌­های اخیر و کمبود بعضی اقلام در کشور گفت: مدیران صنعت کشورمان که با اعمال تحریم­‌های دشمنان انقلاب تب می­‌کنند برای یکبار هم که شده صادق باشند و با ارائه لیستی از آنچه نمی­‌توانند در داخل بسازند، زمینه تولید را برای نخبگان و کارگران کشورمان فراهم کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار