مسئول فرهنگی سازمان بسیج دانش آموزی استان سمنان از اعزام گروه های نمایشی پرده خوان و کاروان های فرهنگی با موضوع دفاع مقدس در مدارس شهرستان های استان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۶۱۱۲۵
|
۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، ابوذر اخلی با اشاره به اعزام گروه‌های نمایشی پرده خوان و کاروان‌های فرهنگی با موضوع دفاع مقدس در مدارس شهرستان‌های استان گفت: از یک تا چهاردهم مهرماه به مدت دو هفته ۲۱ کاروان فرهنگی دفاع مقدس در ۲۷۵ مدرسه در سطح استان سمنان به روایت گری می‌پردازند. همچنین ۶ گروه نمایشی پرده خوان در ۵۰ مدرسه به هنرنمایی خواهند پرداخت.
وی در ادامه افزود: این برنامه با همکاری سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان، سپاه‌های شهرستان، تیپ ۱۲ قائم به همراه گردان‌های امام حسین (ع)، سازمان بسیج دانش آموزی استان سمنان، حوزه‌های بسیج دانش آموزی، بسیج هنرمندان، گردان بیت المقدس، گردان امام علی، گردان فاتحین، اداره‌ی کل آموزش و پرورش و اداره‌های آموزش و پرورش شهرستان‌ها شکل گرفته است.
مسئول فرهنگی سازمان بسیج دانش آموزی استان سمنان تقویت و نهادینه سازی روحیه خودباوری، مقاومت و پایداری، شهادت و ایثار، وحدت و همدلی، ولایت پذیری و دشمن ستیزی در بین نسل جوان را از اهداف این برنامه عنوان کرد و افزود: انتقال میراث گرانب‌های دفاع مقدس به نسل جوان، پاسخ به سئوالات و شبهات بی اساس دشمن در اذهان دانش آموزان، تشریح ابعاد مختلف صحنه‌های دفاع مقدس و فرهنگ سازی برای حضور فعال و مشارکت جوانان و نوجوانان در صحنه‌های دفاع از ارزش‌های انقلاب را از دیگر اهداف بر شمرد.
اخلی اظهار کرد: در کاروان‌های فرهنگی، خودرو‌های نظامی به همراه راویان دفاع مقدس در مدارس حضور یافته و با ایجاد جو اعزام رزمندگان به جبهه برای دفاع، به بیان و معرفی تاریخ دفاع مقدس به عنوان جاودانه‌ترین سند پرافتخار این ملت که با دستان خالی در برابر دشمن ایستاده و با مظلومیت تمام پیروزی را به دست آورده اند می‌پردازند و با زنده نگه داشتن این رویداد، الهام بخش دانش آموزان شده و با تکیه بر این دستاورد توان رهایی کشور را از تمامی تهدیدات فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، علمی و نظامی را خواهند داشت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها