۷۰ درصد از جمعیت استان زیر پوشش بیمه سلامت

مدیرکل بیمه سلامت استان در نشست70 درصد از جمعیت استان زیر پوشش بیمه سلامت تعاملی با مسئولان روابط عمومی برخی ادارات، سازمان ها و نهادهای استان با اعلام این خبر گفت: حدود 92 هزارنفر از کارکنان دولت ، 344 هزار نفر از روستائیان، 34 هزار نفر سایر اقشار و 483 نفر عضو صندوق ایرانیان زیرپوشش بیمه سلامت استان هستند.
کد خبر: ۹۰۶۱۲۹۱
|
۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴
یدالله حسینی با اشاره به نقش روابط عمومی‌ها در تحقق اهداف بیمه و توسعه برنامه‌های آموزش سلامت در جامعه گفت:آن‌ها درزمینه پیشرفت و ارتقاء سلامت، کاهش تقاضا و هزینه‌های خدمات درمانی نقش موثری ایفا می‌کنند.
وی بالا بردن اعتبار و ارزش دفترچه‌های بیمه سلامت را از اهداف مهم این اداره عنوان کرد و از روابط عمومی‌ها خواست در زمینه کاهش تقاضای القائی و استفاده صحیح از دفترچه درمان بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت را یاری کنند.
آقای حسینی به کاهش ۲۰ درصدی اعتبارات بیمه سلامت استان خبرداد و اضافه کرد:هم اکنون هزینه خدمات بهداشت و درمانی بیمه شدگان ماهانه حدود ۱۴ میلیارد تومان است که با توجه به کاهش اعتبارات نقش روابط عمومی‌ها در زمینه توانمند سازی بیمه شدگان در تبیین حقوق آن‌ها ضروری است.
وی سهم استان از اعتبارات تخصیص داده شده بیمه سلامت را ۱۲۱ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: پارسال تلاش شد مطالبات موسسات و مراکز درمانی را پرداخت شود.
حسینی با اشاره به اینکه از مجموع هزارو ۲۵۰ بیمارخاص در استان، ۸۴۰ بیمار آن زیر پوشش خدمات بیمه سلامت است اضافه کرد: بیماران تالاسمی، دیالیزی، پیوند کلیه، ام اس و هموفیلی از جمله بیماری‌های مشمول طرح بیمه سلامت هستند و ماهانه حدود ۶۰۰ میلیون تومان برای این بیماران هزینه می‌شود.
ارسال نظرات