ضرورت کسب آمادگی در برابر خطرات زلزله

مدیر پدافند غیره عامل اداره راه و شهرسازیضرورت آموزش همگانی برای مواجه با زلزله استان با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد روی گسل زاگرس قرار دارد و این گسل یکی از فعال ترین گسلهای کشور است گفت: احتمال وقوع زلزله در استان وجود دارد به همین دلیل آموزش همگانی مردم برای مقابله با زلزله ضروری است.
کد خبر: ۹۰۶۱۳۲۳
|
۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹
مهرابی با اشاره به اینکه در اردیبهشت ماه امسال شاهد وقوع زلزله‌ای ۵ ممیز ۲ دهم ریشتری در مرکز استان و شهر‌های همجوار و همچنین حدود ۴۸ پس لرزه بعد از این زلزله در سراسر استان بودیم افزود: دو دوره آموزشی برای کارکنان پدافند ... عامل استان برگزار و شرکت کنندگان با مباحث زلزله آشنا شدند.

وی از انجام قرار داد با مشاور دانشگاه یاسوج برای مطالعه‌ی ریز پهنه بندی شهر یاسوج برای مواجه با زلزله خبر داد و گفت:: در این طرح گسل‌های شهر یاسوج و همچنین مقاومت خاک در نقاط مختلف این شهر مشخص خواهد شد و بر اساس این مشخصات مجوز ساخت ساختمان‌ها در طبقات مختلف ارائه می‌شود.

وی گفت:: به منظور آموزش همگانی مردم در سه مرحله‌ی قبل، حین و بعد از زلزله انیمیشن‌هایی توسط مرکز پژوهشگاه زلزله و سازمان بحران کشور تهیه شد که با همکاری صدا و سیمای استان این انیمیشن‌ها پخش می‌شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار