خبرهای داغ:
زهرا باقری
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین:
حجت الاسلام تویسرکانی تاکید کرد: اگر از دین جنبه جهاد حذف شود، چیزی از دین باقی نمی ماند و این همان خواسته آمریکا و صهیونیست است در حالیکه ما در قرآن آیات متعددی داریم که به طور صریح بر انجام جهاد در راه خدا تاکید دارد.
کد خبر: ۹۰۶۱۴۰۵
|
۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام تویسرکانی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین، در دهه اول ماه محرم، در حسینیه شهدای بسیج سازمان بسیج مستضعفین، در خصوص شهیدپروری دین اسلام به سخنرانی پرداخت.

وی گفت: اسلام مکتب شهید پرور است و شهادت بالاترین مرتبه جنبه روحانی انسان محسوب می شود که پس از ایمان، تقوی، صدق، صبر و رضا حاصل  می شود، همان جا که سید الشهدا(ع) به عنوان آخرین جمله پیش از شهادتشان فرمودند «الهی رضا برضاک» و در واقع استقامت، نصرت و توکل ابعاد معنوی و باطنی مراتب کمال روحی محسوب می شوند.

تویسرکانی در خصوص بعد جهادی دین نیز گفت: نصرت بعد جهادی دین است و برخی تلاش می کنند که بگویند دین بعد جهادی ندارد، فردی و نصیحتی است و مانند یک کالا، دارای موضوع جزئی وفردی است و استدلال می کنند که بیان کردن بعد جهادی دین موجب قتال در جامعه می شود و قصددارند که جهاد را کمرنگ کنند.

وی ادامه داد: در حالیکه در قرآن به طور صریح به این موضوع اشاره شده است و آن را یکی از ابعاد اجتماعی دین می داند که موجب چالش میان انبیاء(ص) با صاحبان زر و زور بوده که منجر به کشتن و کشته شدن شده است، در حالیکه شما ببینید در طول تاریخ هیچ عارف، شاعر یا معلمی را نکشته اند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: امام صادق(ع) را به خاطر داشتن شاگرد شهید نکردند بلکه به دلیل

فریاد بر سر حاکمیت و اعتراضات نسبت به ظلم و ستمی که وجود داشت شهید کردند.

وی تاکید کرد: اگر از دین جنبه جهاد حذف شود، چیزی از دین باقی نمی ماند و این همان خواسته آمریکا و صهیونیست است در حالیکه ما در قرآن آیه صریح داریم که در آیه 24 سوره توبه می فرماید «قُلْ إِنْ كانَ آباؤُكُمْ وَ أَبْناؤُكُمْ وَ...احب إِلَيْكُمْ مِنَ اللَّهِ وَ رَسُولِهِ وَ جِهادٍ في‌ سَبيلِهِ فَتَرَبَّصُوا حَتَّى يَأْتِيَ اللَّهُ بِأَمْرِهِ وَ اللَّهُ لا يَهْدِي الْقَوْمَ الْفاسِقينَ»و یا در آیه 10 سوره صف هم داریم که می فرماید: «ياءيها الذين ءامنوا هل اءدلكم على تجرة تنجيكم من عذاب اءليم».

تویسرکانی ادامه داد: نصرت یعنی دفاع از اسلام در میدان نبرد که این عمل با اطلاعت و عبادت فرق می کند و یک عمل خاص محسوب می شود که نشان می دهد در لحظه ی خطر چقدر ولی خدا را یاوری می دهد، در لحظاتی مانند قحطی آب، مثل عرصه کربلا، نبود رفاه و امنیت و ... نصرت به این معناست و لذا وقتی تحقق پیدا می کند همه عالم در اختیار انسان قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: اگر کسی توفیق نصرت دین خدا را پیدا کند، همه عالم اسیر او می شوند مانند امام حسین(ع) که همه وجودش را در مسیر نصرت خدا قرار داد، این سنت و قانون است که در سوره فتح آیه 4 آمده است واگر ما مثل او دین را یاری کنیم، این اتفاق برای ما هم اتفاق می افتد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین، گفت: اگر انسان بتواند در مسیر نصرت خدا ورود کند ده ها ویژگی را خدا به او عطا می کند که یکی از آن ها آرامش و پیروزی مطلق است چراکه شکست دشمن قطعی است «انما توعدون لواقع» اما فرد باید در این مسیر حرکت کند و به اطراف توجه نکند، شجاعت داشته باشد.

وی ادامه داد: در قرآن ۴۲ بار کلمه مکر، 35 بار کید و 5 بار خدعه آمده است و مکر یعنی دشمن شیطان نقشه می کشد تا اهل ایمان به هدف نرسند، کید وقتی است که برای تحقق مکر از همه ظرفیت ها استفاده می شود و کید و مکر را در اوج پیچیدگی پیاده می کند و این خدعه است اما خداوند می گوید تو مرا یاری کن و ذره ای نگران مکر، کید و خدعه دشمن مباش و شیعه حسین(ع) مکر ندارد و خدا هر وقت لازم شد مکر انها را برمی گرداند، همانطور که در آیه 45 سوره ابراهیم هم به این موضوع اشاره شده است و می فرماید «وَ قَدْ مَكَرُوا مَكْرَهُمْ وَ عِنْدَ اللَّهِ مَكْرُهُمْ وَ إِنْ كانَ مَكْرُهُمْ لِتَزُولَ مِنْهُ الْجِبالُ» یعنی حتی اگر مکر به اندازه کوه ها باشد، اثر نمی کند.

تویسرکانی تاکید کرد: این مکرها زحمت و هزینه ایجاد می کند اما در مسیر پیشرفت ما، خلل ایجاد نمی کند، همانطور که بر علیه کشور ما در عراق، پاکستان و سوریه  مکر کردند، اما مکرشان از بین رفت و تلاش هایشان ابتر ماند.

وی در پایان نیز گفت: همانطور که در آیه 10 سوره فاطر آمده است که «وَالَّذِينَ يَمْكُرُونَ السَّيِّئَاتِ لَهُمْ عَذَابٌ شَدِيدٌ ۖ وَمَكْرُ أُولَٰئِكَ هُوَ يَبُورُ»: و بر آنان که به مکر و تزویر اعمال بد کنند عذاب سخت خواهد بود و فکر و مکرشان به کلی نابود خواهد شد، کید و خدعه به جایی نمیرسد و بدانید که اگر ما خدا و دین خدا را یاری کنیم پیروزیم.

ارسال نظرات