مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه ایجرود :
حجت الاسلام یزدی در باره قیام سید الشهدا گفت:پیامبر (ص)در مورد امام حسین (ع)فرمود: همانا شهادت امام حسین (ع) حرارتی در قلب های مومنین ایجاد کرده است که هرگز سرد و خاموش نمی گردد.
کد خبر: ۹۰۶۱۴۰۹
|
۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰

به گزارش خبرنگار خبر گزاری بسیج زنجان مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه ایجرودگفت:  امام حسین (ع)بر قلب ها حکومت میکند تمام دلهای آزادیخواهان و عاشقان و ارادتمندان و محبین در تسخیر امام حسین (ع) می باشد در این ایام چشم و دلشان را به امام حسین (ع) سپرده اند.

وی افزود ،حرکت امام حسین در کربلا و قیام ایشان جلوه های تربیتی خوبی داشت که می تواند الگوی ما باشد.

یکی از آنها عزت مداری و ذلت ستیزی است که امام حسین (ع) در تمام صحنه های کربلا عزت خود را حفظ کردند و زیر بار ذلت نرفتند هیهات من الذله فرمودند وبه یاران و اهل بیت خودشان هم این روش را یاد دادند وسفارش کردند که مخصوصا بعد از شهادت ایشان در مسیر کوفه و شام رعایت کنند و صبر نمایند که برای ما یک الگوست .

حجت الاسلام یزدی گفت،یکی دیگر از جلوه تربیتی واقعه عاشورا ،آزادگی و دلدادگی وایثار است که یاران امام حسین برای فدا شدن در راه اسلام و ولی و امام خودشان امام حسین (ع) از همدیگر سبقت می گرفتند و جانانه خود را فدا می کردند.

وی در ادامه تصریح کرد: جلوه زیبای تربیتی دیگر ،توجه به راز و نیاز با معبود خودشان بودند که این صحنه زیبا در شب عاشورا بیشتر خودنمایی می کرد که حتی خود امام حسین (ع) شب عاشورا به عبادت و راز و نیاز پرداختند و اصحاب امام (ع) نیز به تبعیت از ایشان مشغول راز و نیاز و عبادت شدند و بعد عاشقانه به دیدار یار شتافتند.

ارسال نظرات