مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در همایش نقش زنان در دفاع مقدس که در حوزه علمیه سنندج برگزار شد اظهار کرد: همانطور که امام خمینی (ره) فرمودند که اگر ما را بکشند پیروزیم و اگر ما آن‌ها را بکشیم باز هم پیروزیم لذا ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد.
کد خبر: ۹۰۶۱۴۲۳
|
۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سردار مراد حسنی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس صبح امروز در همایش نقش زنان در دفاع مقدس که در حوزه علمیه سنندج برگزار شد اظهار کرد: همانطور که امام خمینی (ره) فرمودند که اگر ما را بکشند پیروزیم و اگر ما آن‌ها را بکشیم باز هم پیروزیم لذا ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد.

وی گفت: امام حسین (ع) با خون خود و یارانش مشخص کرد که خون بر شمشیر پیروز است و باید در مقابل ظلم و ظالم ایستادگی کرد.

وی ادامه داد: در سال ۵۹ که جنگ را بر ما تحمیل کردند سپاه و بسیج آنطور که باید تشکیل نشده بود و سپاه از هم پاشیده بود و کمترین امکانات هم در اختیار داشتیم و در نقطه مقابل ما هم صدام با ۱۲ لشکر مکانیکی و با پشتیبانز کشور‌های شرقی و اروپایی وحود داشت، اما با تکیه و اقتدار مردمی و همچنین به رهبری امام راحل (ره) ایران توانست پیروز شود.


سردار حسنی با بیان اینکه هیچگاه نباید اجازه دهیم که آمریکا از ما خوشحال باشد چرا که عصبانیت آمریکا یعنی ما مسیر درست ولایت مداری را پیدا کرده ایم یادآور شد: جنگ برای ما یک برکت بود و توانستیم به خود باوری و خود اتکایی برسیم.


وی به نقش بانوان رزمنده کردستانی در ۸ سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: روح بانوان در جبهه‌ها کنار رزمندگان بود چرا که مادران با اینکه در پشتیبانی حضور داشتند، اما روحشان همراه فرزندان رزمنده خود در جنگ بود.


وی تاکید کرد: زنان در دوران دفاع مقدس جهت دفاع از انقلاب پا به پای مردان و حتی گاهی از آنان فراتر رفته است تا جایی که امام خمینی (ره) فرمودند؛ ما همگی مدیون شجاعت‌های زنان شهیده هستیم.


وی گفت: زنان با تمام قدرت همراه با مردان در پیروزی انقلاب اسلامی سهم مهمی داشتند و اگر این حضور نبود انقلاب به پیروزی نمی‌رسید.


سردار حسنی در پایان گفت: بانوان نسل جنگ باید دست به دست همدیگر داده و با روایتگری آن ایام خط مقدم جنگ عصر امرور را فتح کرده و حماسه دیگری خلق کنند.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات