پیاده‌روی کاروان فدائیان امام حسین (ع) کنگان به سوی کربلای معلی آغاز شده و ۱۴۷۰ کیلومتر در مدت ۴۰ روز برای شرکت در مراسم اربعین حسینی در کربلا پیاده‌روی می‌کنند.
کد خبر: ۹۰۶۱۴۲۸
|
۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج ازکنگان،کاروان پیاده‌روی فداییان امام حسین (ع) شهرستان کنگان که از روز یازدهم ماه محرم، به‌سوی کربلای معلی پیاده حرکت کرده‌اند وارد شهرستان دشتی شدند و مورد استقبال و بدرقه مردم روستاها و شهرهای کاکی، بادوله و خورموج قرار گرفتند.

حسین نصاری  اظهار داشت: حدود شش سال است که به مسافت 1470 کیلومتر راه، برای شرکت در مراسم اربعین حسینی پیاده‌روی را از کنگان به کربلای معلی طی می‌کنیم.

مسئول کاروان پیاده‌روی فداییان امام حسین (ع) شهرستان کنگان بابیان این‌که کم سن‌ترین عضو کاروان 17 سال و مسن‌ترین آن‌ها 65 سال سن دارد گفت: این مسیر 40 روزه است و پیاده‌روی مفید ما 38 روزه است و دو روز استراحت انجام می‌دهیم.

وی بیان کرد: این کاروان با تأسی از کاروان اسیران اهل‌بیت(ع) و حضرت زینب(س) به‌عنوان ظلم دیده یزید که روز 11 محرم به‌سوی شام رهسپار شد و روز اربعین به کربلا باز می‌گردد ما نیز از روز 11 محرم از کنگان حرکت و برای زیارت اربعین حسینی به کربلا می‌رسیم.

نصاری خاطرنشان کرد: سال نخست پیاده‌روی را شبانه‌روز به‌تنهایی و به مدت 29 روز سپری شد ولی هرساله بر کاروان افزوده و حرکت نیز کندترمی‌شود.

مسئول کاروان پیاده‌روی فداییان امام حسین (ع) شهرستان کنگان تصریح کرد: به خاطر وضعیت آب‌وهوای منطقه گرمسیری دو سال است که مسیر پیاده‌روی را از روزبه شب تغییر دادیم و شب‌ها حرکت انجام می‌گیرد.

نصاری بیان کرد: چهار وسیله نقلیه ما را همراهی می‌کنند که جا دارد از پلیس‌راه، نیروی انتظامی، جمعیت هلال‌احمر و بسیج تقدیر کنیم هرچند از لحاظ امنیتی منطقه دارای امنیت کامل است.

وی افزود: از میزبانان کاروان و مردم که هم استقبال و هم بدرقه کردند در طول مسیر بسیار سپاسگزارم.

مسئول کاروان پیاده‌روی فداییان امام حسین (ع) شهرستان کنگان خاطرنشان کرد: در بدو ورود به روستاها و شهرها مردم با شربت، شیرینی و میوه به استقبال برای میزبانی از کاروان پیش‌قدم می‌شوند اما ما باید طول مسیر را در زمان معینی طی کنیم.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها