فرمانده سپاه ناحیه حر مشهد در گفت‌وگو با «بسیج»:
فرمانده سپاه ناحیه حر مشهد دفاع مقدس را بستری برای احیای خودباوری مردمی دانست.
کد خبر: ۹۰۶۱۴۵۷
|
۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱
سرهنگ پاسدار مهدی زراعتخواه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ گفت: نام آشنا‌ترین واژه در قاموس حماسه‌های عزت آفرین ایران، دفاع مقدس است که خاطرات دلاوری‌های آن، در تاریخ شکوهمند این سرزمین به یادگار خواهد ماند و خالقان این حماسه عظیم که با صلابت اراده و نور ایمان، رهنورد راه مقدّسی شدند و از این آزمون الهی سربلند بیرون آمدند و پاداش آنان، جاودانگی و بقا در یاد‌ها و زندگی مردم این سرزمین است.

فرمانده سپاه ناحیه حر مشهد با اشاره به این که دفاع مقدس نماد استقامت و سمبل پیروزی مردم ایران است، گفت: فرزندان غیور ایران اسلامی با بضاعتی ناچیز و با این که کشور‌های ابرقدرت دنیا حامی و پشتیبان رژیم صدام بودند به مصاف کسانی رفتند که از ماشین‌های جنگی برخوردار بودند، اما دلاورمردان و فرزندان رشید ایران اسلامی با تأسی از امام حسین (ع) و واقعه عاشورا در تحقق شعار هیات منّا الذله کوشیدند تا هرگز تسلیم ننگ و ذلّت نشوند و از حیثیت اعتقادی خود و از مرز و بوم کشور خود دفاع کنند.

زراعتخواه دستاورد‌ها و ثمرات دفاع مقدس را برشمرد و گفت: یکی از ثمرات و دستاورد‌های بزرگ دفاع مقدس، فرهنگ سازی است. در دفاع مقدس جوانان و رزمندگان اسلام با از خودگذشتی‌ها و ایثارگری‌های خود، آیینی را بنیان نهادند که ایثار و شهادت به عنوان فرهنگی ارزشی در همه جریان‌ها و مسائل زندگی ایجاد شد.

وی ادامه داد: دفاع مقدس احیا کننده خودباوری مردمی بود که سالیان دراز این تحفه الهی را رژیم ستمشاهی از آن‌ها دریغ کرده بود و آنان بار دیگر با اعتماد به نفس، تار و پود اسارت وابستگی را گسستند تا برای عزّت و عظمت دینشان، جامعه‌ای خود شکوفا داشته باشند.

وی در تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس عنوان نمود: شعار محوری برنامه‌های هفته دفاع مقدس تحت عنوان {ما توانستیم}با ده‌ها عنوان برنامه‌های گوناگون و ۲۰ عنوان برنامه شاخص همچون مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا با حضور در گلزار شهدای بهشت رضا و خواجه ربیع و همچنین غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدای خواجه ربیع، برگزاری یادواره شهدا با محوریت شهدای آبروی محله، ایجاد سنگر و نمایشگاه‌های دفاعی در مساجد و پایگاه‌های مقاومت و برگزاری نهضت‌های روشنگری در سطح حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج سپاه ناحیه حر مشهد برگزار می‌گردد.

فرمانده سپاه ناحیه حر مشهد در پایان به سخن مقام معظم رهبری اشاره کرد که فرمودند ذشت زمان نتوانسته و نخواهد توانست انشاءالله جلوه‌ی نام و یاد شهیدان عزیز را کم فروغ سازد. شهید و شهادت در فرهنگ اسلامی، مظهر حیات و بقاء و حضور و درخشندگی است؛ و این مائیم که باید با ارتباط و اتصال به این مفهوم بلند و ماندگار، برای خود و جامعه و کشور خود، بلندی و ماندگاری به دست آوریم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها