مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه ناحیه کاشمر در جمع سربازان وظیفه این ناحیه:
مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه ناحیه کاشمر در تبیین جاگاه سربازان وظیفه گفت: عزت و اقتدار حاکمان یک کشور به سربازان آن‌هاست.
کد خبر: ۹۰۶۱۴۶۵
|
۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰
علیرضا چهکندی نژاد در مراسم بزرگداشت روز سرباز در جمع سربازان سپاه ناحیه کاشمر در محل حسینیه ناحیه اظهار داشت: سرباز و سربازی از دیدگاه اسلام واژه مقدسی است. در آموزه‌های دینی ردپای واژه سرباز را می‌توان یافت. همانطور که در قرآن هم از سرباز (نیرو‌های مسلح) به نیکی یاد شده است. پادگان‌ها همیشه باید آماده باشند و نیرو‌های رزمی داشته باشندو این آمادگی و خالی نماندن پادگان‌ها را سربازان تامین می‌کنند.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کاشمر گفت::ما قدر امنیت را هنگامی می‌دانیم که آن را از دست بدهیم. اینکه می‌بینیم که دشمن جرات نمی‌کند به ما چپ نگاه کند، چون از این اقتدار و امنیت ما می‌ترسد که بخش مهمی از این اقتدار را شما سربازان به وجود می‌آورید. سربازان دژ‌ها و قلعه‌های محکمی هستند و نمی‌گذارند دشمن نفوذ کند. عزت حاکمان یک کشور و سرزمین به سربازان آنهاست واگر حاکمان سربازان جان بر کفی نداشته باشند نمی‌توانند بر یک مملکت حکومت کنند. ما امروزه بخش اعظمی از امنیت شهر‌ها و روستا‌ها وحتی راه‌های ارتباطی را مدیون همین سربازان عزیز هستیم.

وی ابراز داشت: اثرات خدمات سربازی برای خود سرباز بسیار سازنده و مفید است. یکی از آن‌ها افزایش حس ملی و وطنی است. انسان اگر وطنش را دوست داشته باشد این خود نیز عبادت محسوب می‌شود؛ لذا سربازی که لباس سربازی را می‌پوشد برای امنیت کشورش یک حس وطن دوستی در آن ایجاد می‌شود. عامل بعدی گسترش و تقویت ارتباط با دیگران است. سرباز در طول مدت سربازی خود مجبور به ارتباط با دیگران است که لازمه یک زندگی می‌باشد. مورد بعدی تمرین مدارای با دیگران است. در سربازی سربازان مجبور هستند با افراد غیر همفکر و هم سو با خود ارتباط برقرار کنند و با یکدیگر تعامل و مدارا داشته باشند.

چهکندی نژاد تصریح کرد: یکی دیگر از موارد زندگی مسقل از خانواده است که باعث می‌شود فرد شرایط متفاوت و سختی‌هایی را تجربه کند که لازمه ادامه زندگی می‌باشد. یکی دیگر ازعوامل بسیار مهم یاد گرفتن نظم و انضباط و قانون‌مند شدن در طول این دوران است که شاکله یک زندگی را میتواند بنا نهد.

وی در پایان تاکید کرد: قدر خدمت سربازی و  این مملکت امن را بدانید که این عزت و آزادی را در هیچ جای دیگر نمی‌توان پیدا کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها