خبرهای داغ:
مسئول پروژه های غرب کشور در مرکز حفظ و نشر آثار دفاع مقدس
اسداللهی گفت: فعالیت بسیجیان و سپاهیان در قالب قرارگاه رمضان در برنامه های برون مرزی و مرزی تعریف شده و در دوران دفاع مقدس ۵۳۸ شهید در قالب سپاهی و بسیجی در منطقه غرب به مظلومانه به شهادت رسیدند.
کد خبر: ۹۰۶۱۴۹۱
|
۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین میزگرد نقش رزمندگان استان قزوین در امنیت و پایداری غرب کشور در زمان ۸ سال دفاع مقدس همزمان با هفته دفاع مقدس و در راستای کنگره ملی سه هزار شهید استان قزوین با حضور مرتضی روزبه فرماندار مهاباد و مسئول روابط عمومی سپاه مهاباد در زمان دفاع مقدس، محمود شاعری مسئول عملیات تیپ ۱۱۰ شهید بروجردی، عبدالله آذربایجانی واحد مخابرات، رضا اسداللهی مسئول پروژه های غرب کشور در مرکز حفظ و نشر آثار دفاع مقدس در محل معراج الشهدای قزوین برگزار شد.
عبداله آذربایجانی مسوول واحد مخابرات مهاباد در دوران دفاع مقدس در خصوص نحوه استقرار و پشتیبانی استان قزوین در منطقه کردستان بیان کرد: اولین روش دشمنان برای مبارزه با نظام نوپای انقلاب اسلامی، ایجاد ناامنی در کشور بود که این ناامنی ها از ۲۳ بهمن ۵۷ به اشکال مختلف که شامل قائله کردستان، قائله خوزستان، آمل شهر هزار سنگر، قائله طبس، آذربایجان، سیستان و بلوچستان بنام خلق بلوچ، قائله آغاز هشت سال جنگ آغاز شد
وی گفت: همچنین انتخاب بنی صدر بعنوان اولین رییس جمهور کشور و آغاز خیانتهای وی، ایجاد لانه جاسوسی توسط آمریکا و ترور شخصبت های مهم کشور نیز از دیگر اقدامات دشمنان بود.
این مسوول دوران دفاع مقدس اظهار کرد: در موضوع قائله کردستان در روز ۲۳ بهمن ۵۷ پادگان مهاباد به محاصره حزب سوسیال دموکرات با همراهی گروهک کومله درآمد و چریکهای فدایی خلق و دیگر گروههای چپ گرا نیز در این زمان به شدت فعال شدند و در ۳۰ بهمن ۵۷ قطعنامه ۸ تبصره ای توسط کومله ها جهت استقلال کردستان صادر شد و فردای آن روز پادگان مهاباد سقوط کرد.
آذربایجانی عنوان کرد: در همین زمان و با توجه به نااکنی های موجود، استان قزوین به عنوان پشتیبان کردستان معرفی و با ورود نیروهای کمکی به داخل پادگان از طریق هلیکوپتر که توسط خلبان شهید شیرودی هدایت می شد پادگان مقاومت کرد.
وی افزود: تابستان ۵۸ با خاطره مظلومیت شهدای مریوان و جانفشانی های چمران در پاوه گره خورده است. پاوه یک پایگاه انقلابی در کردستان است که مانند خاری در چشم دشمن بوده است و دوران آغازین جنگ همراه با با تجاوز لشکر عراق و تشکیل نیروهای کوموله بود.
در ادامه رضا اسداللهی مسوول پروژه های غرب کشور در مرکز حفظ و نشر آثار دفاع مقدس در خصوص نقش رزمندگان بسیجی و سپاهی بیان کرد: رزمندگان سپاهی و بسیجی در کنار نیروهای ارتش و نیروهای مردمی خدمات بسیاری را در دوران هشت ساله دفاع مقدس در برقراری امنیت در کردستان داشتند.
وی گفت: با شروع قائله کردستان براساس دستور امام راحل و فرماندهان نظامی، بسیجیان قزوین نیز به نوبه خود برای حمایت از مردم کرمانشاه و کردستان با همکاری سپاه و لشگر ۱۶ زرهی عازم منطقه غرب و شمال غرب کشور شدند.
مسوول پروژه های غرب کشور در مرکز حفظ و نشر آثار دفاع مقدس عنوان کرد: سپاه قزوین در ۲۰ منطقه در قالب ۵۲ گروه برای مقابله با گروههای ضد امنیت وارد عمل شدند و سه هزار و ۷۲۱ نفر به شهرهای تکاب، مهاباد، سردشت، پیرانشهر، اشنویه و ارومیه در استان آذربایجان غربی، شهرهای
بانه، سقز، مریوان، سنندج در استان کردستان و شهرهای پاوه، جوانرود، سرپل ذهاب و دیگر نقاط این استان اعزام شدند.
اسداللهی اضافه کرد: فعالیت بسیجیان و سپاهیان در قالب قرارگاه رمضان در برنامه های برون مرزی و مرزی تعریف شده و در دوران دفاع مقدس ۵۳۸ شهید در قالب سپاهی و بسیجی در منطقه غرب به مظلومانه به شهادت رسیدند.
1010/\30/f

ارسال نظرات
پر بیننده ها