خبرهای داغ:
شاعری گفت: ۵۰۰ نفر از نیروهای ما در جنگ نابرابر چریکی حضور داشتند و تعداد زیادی از آنها مظلومانه به شهادت رسیدند و یا زخمی شدند و جنازه های مطهر این شهدا بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت در خیابان برروی زمین مانده بود.
کد خبر: ۹۰۶۱۵۰۷
|
۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، محمود شاعری مسئول عملیات تیپ ۱۱۰ شهید بروجردی در میزگرد نقش رزمندگان استان قزوین در امنیت و پایداری غرب کشور در زمان ۸ سال دفاع مقدس همزمان با هفته دفاع مقدس و در راستای کنگره ملی سه هزار شهید استان قزوین که با حضور مرتضی روزبه فرماندار مهاباد و مسئول روابط عمومی سپاه مهاباد در زمان دفاع مقدس، عبدالله آذربایجانی واحد مخابرات، رضا اسداللهی مسئول پروژه های غرب کشور در مرکز حفظ و نشر آثار دفاع مقدس برگزار شد با اشاره به چینش نیروهای خودی و دشمن بیان کرد: هم در جنگ تحمیلی و هم در قائله کردستان دشمنان با تمام توان و نیرو و امکانات می جنگیدند و در مقابل، فرزندان ما با کمترین امکانات و آموزش بهترین عملکرد را داشتند
وی گفت: چهار گردان از منافقین با آتش پرحجم چهار بار در ارتفاعات مریوان با نیروهای ما درگیر شدند و این در حالی بود که دشمن در کردستان تاریخچه دیرینه در عملیاتهای چریکی داشت.
مسوول عملیات تیپ ۱۱۰ شهید بروجردی اظهار کرد: در ابتدای تشکیل سپاه هیچ آموزشی برای نیروهای ما وجود نداشت و با چینشی که ما در مقابل دشمن داشتیم واقعا حرفی برای گفتن نداشتیم و ما با یک دشمن چریک که عمرش را با سلاح زندگی کرده بود بسیار متفاوت بودیم.
شاعری عنوان کرد: سال ۶۰ طبق آمار قرارگاه حمزه سیدالشهدا و وجود درگیری های مختلف، ۱۴۰۰ نفر نیرو در لشگر مهاباد وجود داشت. در مقابل کل سپاه مهاباد و عقبه های تدارکاتی و نیروهای در خط مجموعا ۵۰۰ نفر بود علاوه بر اینکه مردم کردستان به استثنای چند شهر از نیروهای حزب حمایت می کردند و در ترکیب و چینش نیروها ما با اندک نیرو، با نیرویی قوی مواجه بودیم.
وی افزود: این ذهنیت باید از بین برود که ما با دشمنی ضعیف مواجه بودیم بلکه دشمن قوی بود اما نیروهای ما که در آموزش و امکانات ضعیف بودند با نیروی توکل به خدا و ولایتمداری توانستند بر این دشمن قوی چیره شوند.
مسوول عملیات تیپ ۱۱۰ شهید بروجردی تصریح کرد: در آن دوره ۶ مقر نیروهای ما در منطقه مهاباد وجود داشت و تا پایان سال ۶۱ توانستیم در تمام کردستان پایگاههایی را ایجاد کنیم و این در حالیست که دشمن با نهایت امکانات شهر را در اختیار داشت.
شاعری اضافه کرد: صرفا جهت شعار نباید دشمن را ضعیف جلوه دهیم بلکه باید بدانیم دشمن بسیار قوی بود اما ما از دشمن قویتر عمل کردیم. ۶ مقر داخل شهر داشتیم و ۴۰ درصد شرق شهر در دست کومولو ها بود. اما ما با ورود به شهر شروع به احداث مقر در سراسر شهر کردیم.
مسوول عملیات تیپ ۱۱۰ شهید بروجردی در خصوص چگونگی همکاری مردم با نیروهای سپاه و بسیج، با توجه به استقلال طلبیشان یاداور شد: بچه ها با نوع عملکردشان توانستند شهر را با نیروهای خودی هماهنگ کنند و این درحالی بود که اکثریت قریب به اتفاق مردم کردستان معتقد بودند باید مستقل شوند اما با جانفشانی نیروهای اسلامی امنیت به این منطقه وارد شد.
شاعری با اشاره به تعداد نیروهای قروین در جنگ چریکی افزود: ۵۰۰ نفر از نیروهای ما در جنگ نابرابر چریکی حضور داشتند و تعداد زیادی از آنها مظلومانه به شهادت رسیدند و یا زخمی شدند و جنازه های مطهر این شهدا بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت در خیابان برروی زمین مانده بود.
وی ادامه داد: بچه های ما محافظ ناموس و جان و‌مال مردم بودند و همین امر موجب اعتماد آنها شد و نکته بعدی که باید گفت این است که هرجا نیروهای ما وارد می شدند آبادانی و امنیت می آوردند و همین امر باعث شد مردم با نیروهای ما همراه شدند.
شاعری در ادامه ضمن اشاره به رشادتهای عشایر بومی کردستان عنوان کرد: نقش عشایر بومی کردستان و به ویژه مهاباد بسیار مغفول مانده است. شهید محمد احمدی رییس این ایل بود و به محض پیروزی انقلاب و با شروع قائله مهاباد در بهمن ۵۷، بسیار محکم و قاطعانه از انقلاب و امام حمایت کردند.
وی گفت: این ایل قبل از حضور سپاه در مناطق غرب کشور، از شهر مهاباد محافطت کرده و مظلومانه به شهادت رسیده و ترور شدند به طوریکه بیش از صد شهید را تقدیم جبهه های جنگ کرده و هنوز هم محکم و پابرجا از انقلاب محافطت می کنند و امروز نیز چهارنفر از فرزندان آنها شهید مدافع حرم هستند.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها