خبرهای داغ:
امام جمعه موقت كاشان با اشاره به اينكه حادثه عاشورا تقابل دو تفكر و دو اسلام علوي و اسلام اموي بود، گفت: نخستين دستاورد اسلام امام حسين(ع) جدايي اسلام علوي و ناب از اسلام اموي و مشخص شدن خط و خطوط و چهره ها بود.
کد خبر: ۹۰۶۱۵۲۴
|
۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کاشان به نقل از خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار در شب شام غریبان امام حسین (ع) و در نخستین شب عزارداری هیات رزمندگان اسلام کاشان که در سالن شهدای بسیج این شهرستان برگزار شد به آثار و دستاورد‌های حادثه عاشورا اشاره کرد و گفت: حادثه عاشورا تقابل دو تفکر و دو اسلام علوی و اسلام اموی بود.

وی افزود: دشمن طی ۵۰ سال بعد از رحلت پیامبراکرم (ص) کاری کرد که اسلام حقیقی از اسلام غیر حقیقی قابل تشخیص نبود و راه صحیح از راه غیر صحیح و تفکر صحیح از تفکر غیر صحیح قابل تشخیص نبود و مردم اسلامی را که یزید معرفی کرد را به عنوان اسلام حقیقی پذیرفتند و اسلام حقیقی و اسلام ناب را به حاشیه بردند.

حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به اینکه اسلامی که بنی امیه آورد با اسلام پیامبراکرم (ص) تفاوت زیادی داشت، اظهار داشت: نخستین دستاورد اسلام امام حسین (ع) جدایی اسلام ناب و علوی از اسلام اموی و مشخص شدن خط و خطوط و چهره‌ها بود.

وی ادامه داد: امام حسین (ع) با قیام خود چهره کریه مدعیان دروغین اسلام را افشا کرد و پرده از چهره زشت اسلام اموی برداشت و آن‌ها را رسوا کرد.

امام جمعه موقت کاشان افزود: اسلام اموی که امام حسین (ع) آن را افشا کرد امروز نیز وجود دارد و همان مدعیان اسلام اموی آن را با نام اسلام آمریکایی، اما با تغییر ماهیت آن به جهان معرفی می‌کنند.

به گفته اسلامی تبار، اسلام حقیقی صدر اسلام همان اسلامی حقیقی است که امام خمینی (ره) معرفی کرد و اسلام اموی آن روز، اسلام آمریکایی امروز است.   

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: امروز ما باید بتوانیم اسلام حقیقی و غیر حقیقی  را به عنوان دو طرز تفکر مقابل یکدیگر تشخیص داده تا متوجه شویم در جبهه اسلام ناب و علوی قرار داریم یا در جبهه اسلام اموی و آمریکایی قرار داریم.

وی به برخی از تفاوت‌های بین اسلام ناب علوی و اسلام آمریکایی برای شناخت از این دو تفکر اشاره کرد و افزود: اسلامی  آمریکایی و اموی  اسلامی است که دشمن از آن نترسد و آن را تهدیدی برای منافع خودش نداند، از این رو اسلامی که برای آمریکا خطر نداشته باشد اسلام آمریکایی است.

امام جمعه موقت کاشان اسلام آمریکایی را اسلام جدایی دین از سیاست دانست و ابراز داشت: تفکر جدایی دین از سیاست تفکری است که از چندین دهه قبل از سوی استعمارگران پیگیری و دنبال شده و امروز نیز دشمنان اسلام ناب علوی آن را به شکل‌های مختلف دنبال می‌کنند.

وی افزود: دشمن از اسلام ناب و علوی  ترس و هراس دارد که شهید مدرس معتقد است، دیانت ما عین سیاست ما است و سیاست ما عین دیانت ما است.

حجت الاسلام اسلامی تبار از اسلام تفرقه آفرین به عنوان یکی دیگر از نشانه‌های اسلام آمریکایی نام برد و ابراز داشت: اسلامی که با نام دفاع از اسلام و دفاع از اهل بیت (ع) به دنبال اختلاف و تفرقه بین تشیع و تسنن باشد اسلام آمریکایی است، آمریکا نه تنها با چنین تفکری مخالفت نمی‌کند بلکه از آن حمایت و دفاع هم می‌کند چرا که آمریکا برای رسیدن به اهداف خودش تفرقه بین مسلمانان را در دستور کار دارد.

وی همچنین از اسلام آمریکایی به عنون اسلام منهای بصیرت نام برد و عنوان کرد: اسلام بدون آگاهی و اسلام جاهلی که نتواند حق را از باطل تشخیص دهد اسلام آمریکایی است و  آمریکا از آن دفاع می‌کند.

به گفته وی، آمریکا اسلامی را حمایت می‌کند که در آن عزاداری برای امام حسین (ع) و ائمه اطهار (ع) شور و گریه داشته باشد، اما شعور نداشته باشد، چرا که چنین اسلام و چنین عزاداری همان  اسلام و عزاداری مورد حمایت و تأیید آمریکا است.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: اسلام آمریکایی اسلامی است که در آن امر به معروف و نهی از منکری که امام حسین (ع) برای احیای آن قیام کرد وجود نداشته باشد و عزاداری‌ها تأثیرگذار نباشد و بی نماز را نماز خوان و بد حجاب را با حجاب نکند.

به گفته وی، دشمن نمی‌تواند مستقیما با عزاداری امام حسین (ع) مخالفت کند و با آن مقابله کند، چون چنین توانایی را ندارد، اما همه تلاش خود را به کار گرفته تا عزاداری‌های امام حسین را تبدیل به عزاداری‌های بی محتوا کند.

امام جمعه موقت کاشان همچنین به برخی از ویژگی‌های اسلام ناب علوی نیز اشاره کرد و گفت: در اسلام ناب علوی  انتخاب مرگ با عزت بهتر از حیات با ذلت است، توحید پرستی در مقابل طاغوت پرستی است، مبارزه با دشمن در مقابل دفاع از مظلوم است و جنگ با دشمن در مقابل عطوفت با مظلوم است.
منبع: رسا
ارسال نظرات
آخرین اخبار