خبرهای داغ:
رييس قرارگاه عمار بي بصيرتي افراد را عامل فتنه دانست و گفت: بصيرت همراه با مصداق شناسي است اما علم به شناخت كلي از مسائل گفته مي شود، اگر ملت ايران مي خواهد فتنه را ريشه كن كند ابزار آن بصيرت است.
کد خبر: ۹۰۶۱۵۳۳
|
۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کاشان به نقل از خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمين مهدي طائب  در دومين شب عزاداري هيات رزمندگان اسلام كاشان كه در سالن شهداي بسيج اين شهرستان برگزار شد گفت: خداوند حضرت موسي را براي انجام دو مأموريت يكي دعوت فرعون و فرعونيان به توحيد و دومين مأموريت آزادي قوم بني اسرائيل از بردگي و آزادي بيت المقدس و تبديل بيت المقدس به محور توسعه دين الهي در جهان فرستاد.  

به گفته وي، آنچه بر عهده حضرت موسي كه همان دعوت به حق فرعون بود انجام داد و با وجود اينكه حق براي فرعون روشن شد اما فرعون زير بار حق پرستي نرفت و بهانه آورد.

رييس قرارگاه عمار در ادامه كربلا و عاشورا را نماد سرگرداني جامعه فرعوني دانست و يادآور شد: پيامبراكرم(ص) به مردم بصيرت داده بود و مردم نيز آگاه شده بودند اما بعد از پيامبراكرم(ص) دچار بي بصريتي شدند.

وي به تفاوت هاي بين علم و بصيرت اشاره كرد و گفت: علم و بصيرت به معناي آگاهي است اما بصيرت براي علم استفاده نمي شود چرا كه علم به معناي آگاهي از راه كليات و تعاريف است.

رييس قرارگاه عمار گفت: بصيرت به معناي شناخت اصل از مصداق ها است اما علم شناخت از كليات است و آنچه انسان را منحرف و نابود مي كند بي علمي نيست، بي بصيرتي است.

حجت الاسلام والمسلمين طائب با اشاره به اينكه بصيرت و علم در علوم ديني نيز مصداق دارد، افزود: يك عالم ديني ممكن است عالم باشد اما بصير نباشد، عالم ديني مفسر قرآن آيات نفاق را مي خواند و تفسير مي كند و اوصاف آن را هم مي گويد و عالم به دين است، اما عالم به نفاق كسي است كه بتواند نفاق و  منافق را تشخيص دهد.

وي ادامه داد:  خوارج كه مفسر قرآن بودند و قرآن را مي شناختند و از بهترين نيروهاي اميرمومنان(ع) در جنگ صفين بودند زماني كه اميرمومنان(ع) عازم نبرد صفين شد 18 هزار قاري و مفسر قرآن از مصر و بصره و مكه در كوفه تجمع كردند و به اميرمومنان (ع) گفتند جنگ با معاويه جنگ مسلمان با مسلمان است و قرآن مي فرمايد اگر بين دو گروه مسلمان درگيري شد بايد بين آنها صلح ايجاد كرد.

رييس قرارگاه عمار در ادامه بي بصيرتي افراد را عامل فتنه دانست و افزود: علم و بصيرت به معناي آگاهي است، از اين رو بصيرت به دنبال مصداق شناسي است اما علم به شناخت كلي از مسائل گفته مي شود.

حجت الاسلام والمسلمين طائب با اشاره به اينكه اگر مي خواهيم بصيرت خود را افزايش دهم بايد مصداق شناس خوبي باشيم، عنوان كرد: بصيرت همراه با مصداق شناسي است اما علم به شناخت كلي از مسائل گفته مي شود، اگر ملت ايران مي خواهد فتنه را ريشه كن كند ابزار آن بصيرت است.

منبع: رسا
ارسال نظرات
پر بیننده ها