رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور اعلام کرد:

برپایی 50 بیمارستان صحرائی توسط بسیج جامعه پزشکی

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور اعلام کرد: به صورت سالانه حدود ۵۰ بیمارستان صحرایی در کشور برپا می‌شود و از این طریق ۱۵ تا ۳۰ هزار خدمت رایگان و با کیفیت توسط بسیج جامعه پزشکی و با همکاری دانشگاه و مجموعه وزارت بهداشت به مردم ارائه می شود.
کد خبر: ۹۰۶۱۵۶۴
|
۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور صبح امروز در مراسم افتتاحیه پنجمین بیمارستان صحرائی شهدای جامعه پزشکی استان یزد در مهریز گفت: به صورت سالانه حدود ۵۰ بیمارستان صحرایی در کشور برپا می‌شود و از این طریق ۱۵ تا ۳۰ هزار خدمت رایگان و با کیفیت توسط بسیج جامعه پزشکی و با همکاری دانشگاه و مجموعه وزارت بهداشت به مردم ارائه می شود.

محمد رئیس زاده با اشاره به پیشتاز بودن یزد در برپایی بیمارستان های صحرائی گفت: دومین بیمارستان صحرائی یزد در کشور به عنوان نمونه و الگو معرفی و در برنامه ای با حضور فرماندهان ارشد سپاه از آن تقدیر شد.

وی اعلام کرد: هم اکنون اجرای طرحی را در سطح کشور با همکاری مسئولان پیگیری می کنیم که طی آن هر بیمارستان به عنوان مدیر یک منطقه محروم به شکل ثابت انتخاب شود. برای مثال هر کدام از بیمارستان های استان یزد منطقه ای را به شکل ثابت به عنوان منطقه خدمتی خود انتخاب کرده و اگر نیازمندی دسترسی به رده های تخصصی و فوق تخصصی بیمارستان برایش دشوار بود بتواند از این نعمت بهره مند شود. در این صورت کاری اساسی برای مناطق کمتر برخوردار انجام می شود.

این مقام مسئول اظهار داشت: طرح شهید دکتر رهنمون طرح دیگری است که در دستور کار بسیج جامعه پزشکی کشور قرار دارد، در این طرح یک تیم ثابت در یک منطقه ثابت برای خدمت به مردم مستقر خواهد شد، که تاکنون ۵۰۰ تیم آماده به کار شده و در استان یزد هم این اتفاق شروع شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: یک وجهه دفاع مقدس ناظر به گذشته است. باید ببینیم اگر آن حادثه عظیم و سرنوشت ساز با آن کیفیت توسط مردم، بسیج و نیروهای مسلح ما اداره نمی شد ما اکنون چه وضعیتی داشتیم. درک این موضوع خیلی سخت نیست تاریخ ما برهه هایی داشته که باید مثل دفاع مقدس رخ میداد، اما این اتفاق نیفتاد، برای مثال حوادث دردناک اشغال کشور در جنگ جهانی اول و دوم را ببینید.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور بیان داشت: در جنگ جهانی دوم کشور ما توسط انگلیس ها و روس ها در مدت چهار روز آنهم در زمان حکومت یک فردی که اکنون سعی می کنند وی را در افکار عمومی خیلی مقتدر و بزرگ جلوه دهند، اشغال شد و آن مصیبت های عظیم در طی آن دو برهه بر کشور ما وارد شد. اگر نبود دوران دفاع مقدس، اگر ما بیرق جهاد را به دوش نمی کشیدیم، حتما باید تاریخ اشغال کشور را دوباره مرور می کردیم. از این منظر دوران دفاع مقدس دوران سرنوشت ساز و همیشه زنده است که باید همیشه جلوی چشم ملت ما باشد.

رئیس زاده تاکید کرد: دفاع مقدس وجهه ای ناظر به آینده نیز دارد و آن این است که ما علاوه بر مدیریت آن حادثه بزرگ و هجمه جهانی در آن بعد وسیع ، این تهدید را به یک توان نظامی غیر قابل برگشت برای کشور خودمان تبدیل کردیم و اکنون دشمنان اذعان دارند که ما در مقابل ایران دچار یک سردرگمی استراتژیک شده ایم. ما با همین الگو می‌توانیم جنگ اقتصادی فعلی را به یک توانمندی اقتصادی غیر قابل برگشت برای کشور در دوره های آینده تبدیل کنیم. برای این کار باید از دوران دفاع مقدس و اقداماتی که در آن دوران انجام شد الگو بگیریم. اگر سرداران جنگ اقتصادی ما مثل سرداران دفاع مقدس عمل کنند و مردم ما همان همدلی و همیاری را داشته باشند به حول و قوه الهی این وضعیت فعلی اقتصادی را هم به یک فرصت برای توانمند شدن اقتصاد کشور در همه دوره‌ها تبدیل می کنیم.
ارسال نظرات