یک کارشناس مسائل اجتماعی گفت: نهضت سلامت اجتماعی به عنوان يك راهبرد و گفتمان جهانی بر اساس آيات و روايات مطرح شده است.
کد خبر: ۹۰۶۱۶۱۳
|
۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری استان مرکزی از اراک، حجت‌الاسلام پیرهادی کارشناس مسائل اجتماعی در نشست «سبك زندگی در حوزه سلامت» در جمع بسیجیان حوزه کوثر3 اراک با تاکید بر ضرورت توجه به ابعاد انسانی و اسلامی سلامت در سبك زندگی، گفت: بر اساس تحقيقات جهانی آنچه تحت عنوان علوم پزشكی به آن اهتمام می‌شود كمتر از ۴ درصد بر سلامت جامعه نقش دارد و ضروری است در سخن از سبگ زندگی به ابعاد انسانی و اسلامی بيشتر از اين توجه كنيم.

وی با اشاره به اينكه بخش قابل توجهی از مرگ و مير در جهان و كشور ما به دليل بی‌توجهی به عوامل اجتماعی و سبك زندگی رخ می‌دهد، افزود: سبك زندگی از منظر انديشمندان جهان نيز پنهان نمانده است ولی سبك زندگی از ديدگاه رهبر معظم انقلاب بسيار جامع‌تر از سبك زندگی غربی و مادی است، كه تنها به سبك رژيم غذايی تحرك فيزيكی در كانون توجه خود قرار داده است اگر چه اين عوامل نيز از اهميت برخوردار هستند.

حجت‌الاسلام پیرهادی با بیان اینکه سبك زندگی يك فرد را بدون توجه به جامعه و اجتماع نمی‌توان تعريف كرد، تصریح کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و علوم پزشكی به عنوان متوليان سلامت در جامعه بايد در كنار آحاد جامعه و رسانه‌ها كمك كنند تا جامعه به اوج سلامت در همه ابعاد جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی دست يابد.

کارشناس مسائل اجتماعی با تأكيد بر اينكه بدون كمك و ارشاد روحانیون نخواهيم، توانست نتايج لازم در حوزه سلامت معنوی را کسب كنيم، گفت: سلامت معنوی بيش از ديگر ابعاد سلامت با اعتقادات مذهبی سر و كار دارد، بنابراين بايد با همكاری و همفكری روحانيون برای دستيابی به اهداف و دستاورهای آن تلاش شود.

حجت‌الاسلام پیرهادی با اشاره به اينكه نهضت سلامت اجتماعی به عنوان يك راهبرد و گفتمان جهانی بر اساس آيات و روايات مطرح شده است، گفت: قرآن كريم با سخن در مورد راه‌های سلامت، مسير رضای الهی را به انسان‌ها رهنمون می‌شود.

وی با اشاره به اينكه تحول فرهنگی محملی اثربخش می‌خواهد، افزود: اين محمل بايد ذاتا اثربخش باشد و سلامتی به عنوان امری كه همگان فطرتا جويای آن هستند، می‌تواند محملی اثربخش برای تحول فرهنگی مورد توجه قرار گيرد كه همه طالب آن هستند.

کارشناس مسائل اجتماعی خاطرنشان کرد: پس از تبيين خاستگاه سلامت بايد بپردازيم به اينكه سلامت اجتماعی زبان تفاهم اجتماعی و فراشمول است و بايد در زمينه آن به گفت‌وگو بنشينيم و مجموعه پيام‌های آسمانی را به تفاهم بنشينيم و قدرت جامعه پذيری آن را بالا ببريم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات