شهردار كلانشهر اراك گفت: درسطح شهر تعداد پنج پل و تقاطع درحال اجرا ميباشد كه برخي اين پروژه ها به علت هاي تعارضات زيرزمني با مشكلات زيادي روبرو بوده و براي تقاطع هپكو ازحكم دادستاني استفاده نموديم و برخي از اين پروژه ها در موعد مقرر افتتاح نخواهد شد.
کد خبر: ۹۰۶۱۶۳۴
|
۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۳

به گزارش خبرگزاري بسيج استان مركزي؛ داود تاجران شهردار كلانشهر اراك در نشست خبري با اصحاب رسانه به تشريح اقدامات اين شهرداري در دوره مسئوليت خود پرداخت و گفت: اولويت كاري شهرداري در مديريت جديد بر مبناي تكميل پروژه هاي نيمه كاره شهر اراك بوده كه با مشكلات متعددي كه وجود دارد افتتاح برخي از آنها در زمان مقرر صورت نخواهد گرفت.
وي به سئوالي درخصوص ساخت و سازهاي غيرقانوني از جمله نقض حريم پياده رو توسط يكي از مساجد مركز شهر هم گفت: شهرداري با هرگونه ساخت و سازهاي غيرقانوني در سطح شهر از جمله مساجد، كه به لحاظ مسائل ديني، اعتقادي و شرعي مردم مهم است با جديت برخورد ميكند.
تاجران همچنين در پاسخ به عدم دريافت حقوق كارگران شهرداري هم گفت : شهر اراك در بين شهرداريهاي كشور، رتبه خوبي درخصوص پرداخت حقوق و مزايا كارگران شهرداري كسب نموده است و كارگران شهرداري تا پايان شهريورماه هيچ گونه طلبي ندارند و اين تاييديه شهردار درحاليست كه كارگران فضاي سبزمدعي طلب خود از شهرداري هستند.
شهردار اراك انتقادها درخصوص خريد زمينهاي كرهرود را بي مورد دانست و گفت: در رسانه ها عنوان شده كه بابت خريد اين  زمينها مبالغي سنگين توسط شهرداري پرداخت شده است در حاليكه هزينه خريد اين زمين با بدهي هاي ديگر تهاتر شده است.

تاجران همچنين گفت: شهرداري در ميزباني مسابقات قرآن كريم شهر اراك به عنوان مسئول تبليغات و اطلاع رساني انتخاب شده و اين اطلاع رساني با نصب موضوعات تبليغي درخصوص مسابقات قرآن به نحو خوبي انجام خواهد گرفت.
وي از تاخير در افتتاح برخي پروژه هاي عمراني اراك هم خبر داد و خاطرنشان كرد: در سطح شهر تعداد پنج پل و تقاطع درحال اجرا است كه برخي اين پروژه ها به دلیل تعارضات زيرزمیني با مشكلات زيادي روبرو بود؛ براي تقاطع هپكو از حكم دادستاني استفاده کرده و مشکل را رفع کرديم.
شهردار كلانشهر اراك گفت: عدم پيشرفت تقاطع شهيد صيدي (ميدان مقاومت ) به علت مشكلات فراوان شركت آذرآب در تامين 27 عرشه مورد نياز براي احداث روي اين پل بوده كه اين هدف با قول مساعدت و همكاري اين شركت در حال اجرا و ساخت است.
وي افزود: دولت هيچگونه كمك مالي به شهرداري ها نمي كند و بخشي از علل تاخير افتتاح پروژه ها كمبود منابع مالي است، ولي با همه كمبود اعتباري كه در شهرداري وجود دارد؛ پروژه ها را تا پايان سال تكميل خواهيم کرد.
تاجران درخصوص نارضايتي مردم از خدمات رساني اتوبوسراني گفت: وجود مشكلاتي در نحوه واگذاري اتوبوسهاي خريداري شده به بخش خصوصي باعث شد كه نتوانيم از اين اتوبوس ها به موقع استفاده نمائيم و با اقدامات لازم در هفته آينده تعداد 11 دستگاه وارد حمل و نقل عمومي خواهد شد و 39 دستگاه ديگر نيز در آينده اي نزديك به چرخه حمل و نقل شهري اضافه خواهد شد.
وي درخصوص عدم تحقق آسفالت ريزي سطح شهر در سال جاري گفت: در6 ماهه سالجاري دولت در تامين قير مورد نياز شهرداريها ناتوان بود و همچنين افزايش چند برابري قيمت قير در كشور و عبور از فصول مناسب سال براي آسفالت، اين اقدام عملا در سالجاري اماكن پذير نخواهد بود.
تاجران درخصوص بازگشايي خيابان پيروزي هم تصريح كرد: اين خيابان بعلت پروژه بيمارستان ولي عصر(عج) بسته شده و با هماهنگي هاي مورد نياز با شوراي ترافيك و همچنين دانشگاه علوم پزشكي ديگر نيازي به بسته بودن اين خيابان نيست و بزودي مورد استفاده قرارخواهد گرفت.
شهردار كلانشهراراك درخصوص طرح 58 متري هم گفت: به دنبال حل موضوع اوراق اين پروژه هستيم و با دو شركت بزرگ كه توانائي اجراي اين پروژه را دارد درحال مذاكره هستيم تا پس از انجام مراحل كاري در آينده اي نزديك كلنگ آغاز اين پروژه هم به زمين زده شود.

ارسال نظرات