خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در کرمانشاه گفت: خادمان زیارت از سال گذشته تا کنون بیش از ۸ هزار نفر زائر اولی را به حرم رضوی مشرف کردند.
کد خبر: ۹۰۶۱۶۵۴
|
۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، حسن موحد امروز سه شنبه در همایش مهر تحصیلی آستان قدس رضوی در کرمانشاه، راه‌اندازی دفاتر آستان قدس رضوی را در استانها یک منشور جهادی از طرف مقام معظم رهبری عنوان کرد و افزود: خروجی این منشور جهادی یک رخداد بزرگ فرهنگی و معنوی بود که با تشکیل آن در استان کرمانشاه نیز یک اتفاق پر خیر و برکت رقم خورد.

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در کرمانشاه افزود: به یمن این اقدام امروز نمایندگی گزینش در استانها تشکیل شده و عزیزانی که مشتاق خادمی حرم آقا امام رضا(ع) هستند می‌توانند ثبت‌نام کنند.

موحد خاطرنشان کرد: از دهه کرامت سال گذشته همزمان با تاسیس این نمایندگی در استان نزدیک به ۸۰۰ نفر خادمیار موفق به ثبت نام شدند و توانستند فرایند گزینش و آموزش را طی و ملبس به لباس خادمیاری شدند.

وی اظهار داشت: از دهه کرامت امسال نیز تا کنون ۹۰۰ نفر از برادران و خواهران جهت خادمیاری حرم رضوی ثبت نام کردند که فعلا فرآیند آموزش و گزینش آنها انجام نشده است.

موحد از کمک ۱۰ میلیارد تومانی آستان قدس رضوی به مناطق زلزله زده خبر داد و گفت: این کمک ها در قالب امداد ۱ و ۲ به صورت روستا به روستا انجام شده و توانستیم ۶۲۰ دستگاه اقلام را به مناطق ارسال کنیم.

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در کرمانشاه تصریح کرد: همچنین در قالب پروژه ۲۰۰ که طی آن به ۲۰۰ خانواده تحت پوشش بهزیستی که خانه هایشان توسط بسیج سازندگی ساخته شد ۲ میلیون تومان جهت خرید اقلام و به ۳۰۰ زوج جوان وام ۳ میلیون تومانی پرداخت شده است.

به گفته موحد، پروژه ۲۰۰۰ نیز یکی دیگر از پروژه های خدمت رسانی بود که طی آن آستان قدس رضوی ۲۰۰ هزار متر مربع بتن را با هزینه ۱۰۰ هزار تومان در اختیار خانواده های بهزیستی و کمیته امداد قرار داد.

وی ادامه داد: در بحث زیارت نیز خادمان زیارت از سال گذشته تا کنون بیش از ۸ هزار نفر زائر اولی را به حرم رضوی مشرف کردند.

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در کرمانشاه یادآور شد: برای اولین بار ستاد سالروز شهادت امام رضا(ع) را راه اندازی کردیم.

وی با بیان اینکه دفتر آستان قدس رضوی در ۴۰ عرصه موضوعی و تخصصی کار جهادی انجام می دهد، گفت: طرح مهر تحصیلی یکی از آن عرصه هاست که امسال برای دومین سال متوالی ۴ هزار و ۶۰۰ تا ۴ هزار و ۸۰۰ بسته در قالب ۱۰ دستگاه خودرو هدایا جهت اهدا به دانش آموزان مناطق محروم و خانواده زندانیان در نظر گرفته شده است.

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در کرمانشاه خاطرنشان کرد: اردوهای جهادی در حوزه فنی مهندسی با بیش از ۱۰ هزار نفر روز، اردوهای سلامت، تقسیم وقف و نذورات در میان نیازمندان در پایان دهه کرامت و قربانی بیش از ۱۴۰ راس گوسفند و تقسیم بین نیازمندان از دیگر اقدامات آستان قدس رضوی در استان کرمانشاه بوده است.

ارسال نظرات