خبرهای داغ:
به مناسبت هفته دفاع مقدس مراسم یادواره شهدای روحانی شهرستان اسلام آبادغرب برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۶۱۶۷۹
|
۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، به مناسبت هفته دفاع مقدس مراسم یادواره شهدای روحانی شهرستان اسلام آبادغرب وافتتاحیه حوزه علمیه فاطمه الزهرا(س) با حضور مسئولین شهرستان و طلاب حوزه های علمیه خواهران و برادران اسلام آبادغرب برگزار شد.

 

حجت الاسلام مهری امام جمعه شهرستان در مراسم یادواره شهدای طلاب اسلام آبادغرب با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای ترور حمله تروریستی اهواز، هفته دفاع مقدس، آغاز سال تحصیلی در آموزش و پرورش، دانشگاه ها و حوزه های علمیه را گرامی داشت.

 

وی اظهار کرد: در طول تاریخ بشر  همواره شاهد تقابل حق و باطل بوده، حاملان جریان حق پیامبران و اولیاء خدا بوده و حاملان جریان باطل ظالمانی همچون نمرود ها و فرعون ها هستند که این دو جریان که دو فرهنگ الهی و جاهلی هستند از آدم تا طول تاریخ وجود داشته و دارند.  اولیاءالله و امام حسین (ع)  ادامه دهنده جریان دین و تقدس را به عهده دارند وقابیل و یزیدیان  دنباله رو جریان جاهلیت هستند.

 

حجت الاسلام مهری با اشاره به عبارت کُلُّ یَومٍ عاشورا و کُلُّ أرضٍ کَربَلا عنوان کرد: این یعنی نبرد حق و باطل همواره ادامه دارد، یعنی هر جنگی بین ظلم و ظالم و حق و باطل باشد نسخه عاشوراست و اگر دین اسلام برپاست و اسلامی وجود دارد بخاطر خون حسین(ع) است، ابا عبدالله و یارانش برای پیاده کردن دین و معنویت در جامعه جان خودش و یارانش حتی طفل 6 ماهه اش را فدا کرد و ما دین و نمازمان را از ابا عبدالله الحسین داریم و زنده بودن دین اسلام به برکت خون های به ناحق ریخته دشت کربلاست.

 

وی خطاب به علما، روحانیت و انقلابیون تصریح کرد: در کربلا تقابل اسلام ظاهری و اسلام واقعی اتفاق افتاد و امروز باید همه چیز را در مقیاس آنروز با کربلا مقایسه کرد.

امام جمعه شهرستان با اشاره به لزوم دفاع از مرزهای عقیدتی، بیان کرد: وظیفه روحانیت و حوزه های علمیه خیلی سنگین است؛ اگر امروز به سلاح علم و عمل بروز نباشید و حرفی برای گفتن نداشته باشید مردم از شما عبور می کنند.

 

 

 

حجت الاسلام مهری بیا بیان اینکه اساتید ما عالم و پویا هستند، خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه باید رصد کنند چون دشمنان در تقابل با فرهنگ الهی از همه طرق؛ نظامی، اقتصادی، ایران هراسی، اسلام هراسی، داعش وطنی، داعش منطقه ای حمله می کنند و جبهه ظلم و تاریکی بدنبال اینست که حق و حقانیت را تضعیف یا نابود کند.

امام جمعه اسلام آبادغرب تصریح کرد: امروز دشمن از کوچکترین روزنه بر علیه دین اسلام و حاکمیت اسلامی استفاده می کند و می خواهد حاکمیت اسلامی را ناکارآمد جلوه دهد.

 وی افزود: دشمنان بر معیشت و اقتصاد مردم دست گذاشته اند که مردم را از دین و حاکمیت اسلامی بدبین کنند اما کور خوانده اند و موفق نخواهند شد، این زمستان نیز می گذرد و روسیاهی برای ذغال می ماند.

 

 

در ابتدای این مراسم خانم شیرمراد مدیر حوزه علمیه فاطمه الزهرا(س) ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و خیرمقدم به مدعوین، گفت: خرسندیم که افتتاحیه حوزه علمیه خواهران متبرک به یادواره شهدای روحانیت شد و همچنین امام جمعه محترم شهرستان حاج آقا مهری به هر نفر از طلبه ها یک جلد کلام الله هدیه داده اند.

 

درپایان این مراسم معنوی که با پخش نماهنگ شهدایی و رجزخوانی حماسی ذاکر اهل بیت(ع) کربلایی میلاد احمدیان همراه بود، حجت الاسلام تیشه کنی ازحوزه نمایندگی ولی فقیه سپاه نبی اکرم استان کرمانشاه همراه با سینه زنی حضار به مداحی ، ذکر مصیبت و روضه خوانی اهل بیت عیلهم السلام پرداخت.

 

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
برچسب‌ها: 
ارسال نظرات