در روستای صیادان سفلی برگزار شد:

برگزاری یادواره شهدای آبروی محله در هامون

تضرع، استغاثه و راز و نیاز عارفانه رزمندگان اسلام از جلوه های معنویت در دفاع مقدس بوده است.
کد خبر: ۹۰۶۱۸۴۳
|
۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰

به گزارش خبرنگار بسیج از هامون، سرهنگ پاسدار موسی سنچولی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه هامون در مراسم یادواره شهدای آبروی محله که در روستای صیادان سفلی از توابع شهرستان هامون برگزار شد، گفت: خانواده معظم شهدا، جانبازان، و ایثار گران در حمایت از انقلاب اسلامی نقشی ارزنده و مهم داشته اند که با روحیه‌ی انقلابی فرزندان و همسران خود را در دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب عازم میدان جنگ کرده اند.

وی افزود:برگزاری یادواره شهدا در یک محله برگرفته از اتحاد و همدلی و وحدت مردم یک محله دارد که این وحدت باعث افتخار ملت ایران و خاری بر چشم دشمنان و بدخواهان ملت اسلامی است.

سرهنگ سنچولی محافل و یادواره شهدا را به عنوان یکی از مهمترین محافلی که یاد و نام شهدا را زنده می‌کند دانست و ادامه داد: بی تردید، مقدس‌ترین جهاد، جهادی است که به عنوان دفاع از حقوق انسانی صورت گرفته باشد، در جنگ تحمیلی، رژیم بعث عراق، جنگی ناخواسته را به کشور ما تحمیل کرد و با نادیده گرفتن استقلال سرزمین ما به ایران اسلامی تجاوز کرد؛ از این رو مردم غیرتمند ایران، در دفاعی مقدس، از حق خود که دفاع از استقلال سرزمین و هویت دینی ملی خود بود، دفاع کردند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه هامون تصریح کرد: معنویت جبهه‌های جنگ و دفاع مقدس از جلوه‌های معنویت در دفاع مقدس، حالت تضرع، استغاثه و راز و نیاز عارفانه رزمندگان اسلام بوده است.

این مسئول اظهار داشت: دفاع مقدس، فرصت نمایش خالصانه‌ترین و زیباترین مناجات‌ها و دعا‌ها را پدید آورد، در کنار نماز و قرآن، دعا وسیله دیگری بود که یاد خدا را در دل رزمندگان زنده نگاه می‌داشت، به آنان قدرت روحی می‌بخشید و تحمل سختی‌های نبرد را برای آنان آسان‌تر می‌ساخت.

گفتنی است مراسم ابروی محله با حضور جمعی از بسیجیان خواهر و برادر حوزه مقاومت بسیج حضرت ابوالفضل(ع) سپاه ناحیه هامون در روستای صیادان سفلی با حضور دادستان شهرستان زابل دکتر سرگزی، فرمانده سپاه ناحیه هامون سرهنگ موسی سنچولی و مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه هامون در محل مسجد این روستا از توابع شهر علی اکبر برگزار شد.
ارسال نظرات