خبرهای داغ:
حجت الاسلام و المسلمین محمد حسنی با مقایسه دوران دفاع مقدس و واقعه کربلا گفت: دفاع مقدس ادامه راه کربلا و عاشوراست و همانند عاشورا مقدس است چرا که هر دو اینها دفاع برای حفظ ارزش ها بوده است.
کد خبر: ۹۰۶۱۸۶۹
|
۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی نماینده ولی فقیه در ارتش و رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش که در جمع کارکنان قرارگاه عملیاتی لشگر 16 زرهی و تیپ 116 شهید صفوی قزوین سخن می گفت با اشاره به وقایع دوران دفاع مقدس افزود: در زمان جنگ تحمیلی 47 کشور به طور مستقیم و بقیه کشورها نیز به طور غیر مستقیم از صدام کافر علیه ایران حمایت کردند اما علی رغم همه نابرابری های موجود، توانستیم بدون از دست دادن حتی یک سانتی متر از خاک میهن اسلامی، این جنگ را به نفع خود به پایان برسانیم.
وی گفت: تنها جنگی که در دویست سال اخیر، ایران حتی یک وجب از خاکش را به بیگانگان واگذار نکرده جنگ تحمیلی عراق علیه ایران بوده است.
رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ادامه داد: با نگاه اجمالی به جنگ های به وقوع پیوسته ایران در 200 سال گذشته در می یابیم که هر گاه جنگی رخ داده حاکمان وقت به اندازه مساحت چند کشور از خاک ما را جدا کرده و به متجاوزان واگذار کرده اند.
حجت الاسلام محمد حسنی به بازخوانی تاریخ دویست ساله اخیر ایران پرداخت و یادآور شد: براساس قطعنامه گلستان و ترکمنچای بین فتحعلیشاه و روسیه در سال 1813 تا 1828 میلادی بخش های ایروان و نخجوان، قفقاز، ارمنستان، گرجستان، داغستان، چچن و اینگوش به مساحت 263 هزار و 700 کیلومتر از خاک ایران جدا و به روسیه واگذار شد.
نماینده ولی فقیه در ارتش خاطرنشان ساخت: در سال 1875 میلادی و براساس پیمان پاریس و منطقه ای بین مستشاران انگلیسی و ناصرالدین شاه قاجار هرات، افغانستان و بخش هایی از مکران و بلوچستان به مساحت 975 هزار و 225 کیلومتر و براساس پیمان آخال نیز ترکمنستان، ازبکستان، تاجیکستان و بخش های ضمیمه شده به قرقیزستان و قزاقستان به مساحت یک میلیون و 226 هزار و 500 کیلومتر را از خاک ما جدا کردند.
وی اضافه کرد: براساس پیمان منطقه ای در سال 1298 میلادی و با خیانت وثوق الدوله با انگلیسی ها نیز امارات، بحرین، قطر و عمان به مساحت 405 هزار و 287 کیلومتر مربع و در زمان صفویه نیز بخش هایی از حوزه سرزمینی ایران جدا و بعدها بین ترکیه، عراق و سوریه تقسیم شد.
رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تصریح کرد: آنچه که حاکمان بی لیاقت ایران قبل از دفاع مقدس به متجاوزین و بیگانگان واگذار کرده از دو برابر مساحت فعلی ایران بیشتر بوده است اما امروز ارزش نیروهای مسلح و مردم مومن و انقلابی ایران در سایه تدبیر حکیمانه حاکمان اسلامی در دفاع مقدس مشخص می شود که چگونه با دستان خالی و تنها با داشتن ایمان و رهبری خردمندانه توانستند جنگی را به مدت هشت سال مدیریت کرده و سپس با حفظ تمامیت ارضی و بدون واگذاری حتی یک سانتیمتر از خاک کشورمان پیروزمندانه از آن خارج شوند.
رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس ملت ایران در واقع برای حفظ دین، ناموس و خاک خود جنگید، افزود: نیروهای مسلح و ملت ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس سرافراز شدند چرا که یک جنگ جهانی بر ما تحمیل شد امادر سایه حکومت جمهوری اسلامی و بارهبری و مدیریت عالی و الهی جمهوری اسلامی حتی یک وجب از خاک ایران به بیگانگان واگذار نشد.
حجت الاسلام محمد حسنی افزود: رهبری عالی ولی فقیه، حضور غیرتمندانه نیروهای مسلح و مردم باعث شد دشمن با خواری از مرزهای ایران بیرون برود و عزت و اقتدار در تاریخ نصیب ملت ایران شود.
نماینده ولی فقیه در ارتش تبیین کرد: جنگ هشت ساله ما مقدس است چرا که ما برای حفظ دین، حفظ ناموس و حفظ خاک جنگیدیم و عاشورا نیز مقدس است چرا که دفاع برای حفظ ارزش ها بوده و برای ما قداست ویژه ای دارد.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه با بیان روایتی از حضرت علی (ع) به فلسفه پیروزی ها پرداخت و خاطرنشان ساخت: وقتی خدا صداقت ما را در دفاع از ارزش های الهی مشاهده کرد پیروزیش را نصیب ما کرد و خواری و خفت را بر دشمن نازل کرد.
وی ادامه داد: رمز پیروزی ملت ما در دوران دفاع مقدس داشتن وحدت، همدلی، اتحاد و جهاد صادقانه بود و خداوند با صادقین است.
حجت الاسلام محمد حسنی با اشاره به شرایط فعلی منطقه، ایران را ام القرای جهان اسلام دانست و افزود: امروز لبنان به پشت گرمی ملت بزرگ ایران توانسته در مقابل صهیونیسم ایستادگی کند و سوریه به خط مقدم جبهه مقاومت تبدیل شده و یمن از مهمترین دغدغه های حکام منطقه و باعث نگرانی قدرت های فرامنطقه ای شده است . اینها از آثار جهاد صادقانه ملت ایران است.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: برای اینکه بتوانیم دستاوردهای خود را حفظ کنیم باید همان راه را ادامه داده و وحدت و همدلی را روز به روز بیشتر تقویت کنیم و ایمان داشته باشیم که با صبر از همه مشکلات عبور خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در این چهل سال فهمیدیم که خداوند با صادقان، مجاهدان و صابران است.

حجت الاسلام محمد حسنی ایران را غیر از حوزه اقتصادی جزو مقتدرترین قدرت های منطقه ای دانست و شرایط امروز جامعه را از لحاظ اقتصادی سخت تر توصیف کرد و تصریح کرد: امیدواریم با رهنمود های حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و عمل دولتمردان به این رهنمودها در حوزه اقتصاد نیز ملت ایران این شرایط سخت را با صبوری پشت سر خواهند گذاشت و خداوند نیز ما را یاری خواهد کرد.


1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها