خبرهای داغ:
به مناسبت هفته دفاع مقدس، مراسم گرامیداشت این هفته و تقدیر از اساتید رزمنده و جانباز دانشگاه بین المللی امام خمینی (رحمه ا... علیه) به همت بسیج اساتید این دانشگاه برگزار گردید.
کد خبر: ۹۰۶۱۹۹۶
|
۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، در این مراسم استاد جلال فارسی از مدرسین دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در خصوص دفاع مقدس به ایراد سخن پرداختند.
وی اظهار کرد: دفاع مقدس یک مفهوم نورانی در کشور ماست، در تاریخ کشور بی بدیل است و نمی توان رقیبی برایش پیدا کرد. ما در دفاع مقدس توانستیم استکبار جهانی را با تمام قدرتش شکست بدهیم. این اصلا غلو نیست.
فارسی توضیح داد: دفاع مقدس، جنگ بین دو کشور و دو ارتش نبود. شرق و غرب و حتی بعضی کشورهای آفریقایی هم پشت سر صدام بودند و از طرق مختلف از او حمایت می کردند. دفاع مقدس واکنش استکبار جهانی در مقابل انقلاب اسلامی ایران است که حقیقتا جزیره ثبات غربی ها در منطقه را نا امن کرده، یعنی منافعشان را در این منطقه به چالش کشیده بود.
استاد فارسی که خود از رزمندگان جنگ تحمیلی است افزود: دفاع مقدس ما موجب صدور انقلاب اسلامی ایران شد که غبار کهنگی و وادادگی و نداشتن کارایی را از چهره دین اسلام زدود و آن را حاکم کرد. در چه زمانی؟ درست در زمانی که غربی ها تلاش کردند با ترویج لائیک در منطقه همانطور که دین را به گوشه ی پستوها بردند در اروپا، بتوانند در بلاد اسلامی هم، همین بلا را بیاورند. انقلاب اسلامی توانست دین را در مصدر حاکمیت قرار دهد و به همین دلیل مورد تهاجم است. این ها انگیزه های غرب بوده و آن ها را وادار به واکنش نموده است .
وی اضافه کرد: از طرف دیگر انگیزه های شخصی صدام است. او رسیدن به ریاست کرسی جهان عرب با مرگ جمال عبدالناصر را در سر می پروراند و نکته دیگر رقابت بر سر خلیج فارس بوده است.
استاد دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: جنگ تحمیلی پس از بازه زمانی 19 ماهه از حاکمیت انقلاب اسلامی شکل گرفته است. سوال: گناه نابخشودنی جمهوری اسلامی ایران در این بازه زمانی چه چیز بوده که همگی قدرت ها در مقطع جنگ سرد که گاهی گفتمان خصمانه ای هم نسبت به هم داشتند در اینجا اتفاق نظر می کنند؟
فارسی عنوان کرد: چه شد که اینچنین جبهه ای تشکیل دادند؟ فشار برون مرزی،جنگ تبلیغاتی ، بلوکه کردن دارایی ها، حتی حمله نظامی، دامن زدن به تروریست در داخل کشور و... همه آنها در این 19 ماه اتفاق افتاده است و نکته ای که مغفول نماند از چشمان برنامه ریزان غربی، تحریف ماهیت انقلاب اسلامی در عرصه بین المللی بود. انقلاب اسلامی را وارونه جلوه دادند با استفاده از رسانه های صهیونیزم و حتی در نظر عامه مردم جهان طوری وانمود کردند که جمهوری اسلامی باید کنترل شود.
این استاد دانشگاه اذعان کرد: اگر ما قرار بود با نگاه نوشته شده جنگ کلاسیک غربی ها با آن ها می جنگیدیم، قطعا متحمل شکست می شدیم. خداوند یاری کرد، راهنمایی کرد. یاری خدا حتما ابابیل نیستند بلکه فکر و اندیشه و عقل است که در ذهن رزمنده مدافع کشور همچون حادثه ای را تبدیل به معجزه می کند. به طور قطع آمریکا هر آنچه را که از آن هراس داشت جلوی چشمان خود می دید. ما اجبارا وارد این جنگ شدیم. اگر آمریکا را به عنوان ماهیت واقعی آمریکا مطالعه کنیم، واکنش آن طبیعی بوده است در آن مقطع( نیش عقرب نه از ره کینه ست، اقتضای طبیعتش این است). خیلی تلاش شد تا اینکه نهضت امام به ثمر ننشیند، ولی نتوانستند جلوی تاثیر انقلاب امام را به عنوان یک عامل تاثیرگذار در استراتژی جهان و منطقه بگیرند.
گفتنی است در پایان مراسم از 25 نفر از اساتید رزمنده دوران دفاع مقدس و 4 استاد جانباز و 2 استاد فرزند شهید تقدیر بعمل آمد.
1004/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها