خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: امروز به مناسبت هفته دفاع مقدس 65پروژه محرومیت زدایی در نقاط محروم استان با اعتباری معادل 3میلیارد و 800میلیون تومان افتتاح شد.
کد خبر: ۹۰۶۲۰۲۱
|
۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی ، مهندس مهدی هنری مسئول بسیج سازندگی استان صبح امروز در مراسم افتتاح 65 پروژه محرومیت زدایی قرب کوثر سپاه در بیرجند ضمن تسلیت شهادت جمعی از هم وطنان در اهواز اظهار داشت: برنامه هایی که از ظرفیت قرارگاه استفاده کردیم از چند سرفصل است که آخرین قراردادی که داشتیم تعداد 50پروژه با مبلغ 2میلیارد تومان است که نیمی از اعتبار آن توسط قرارگاه تأمین شده است.

وی عنوان داشت: 25پروژه سال قبل افتتاح شد و 25پروژه باقیمانده امروز افتتاح می شود.

هنری با بیان اینکه بخشی از پروژه ها مربوط به قرارگاه پیشرفت و آبادانی است افزود: از یک سال و نیم گذشته که این قرارگاه در استان افتتاح شده در حوزه های عمرانی، فرهنگی، سلامت، تعلیم و تربیت و اشتغال  فعالیت هایی در شش دهستان آغاز کردیم.

وی ادامه داد: یکی از فعالیت های قرارگاه پیشرفت و آبادانی در حوزه عمرانی و زیرساخت است که طرح هایی را انجام می دهیم که نیاز منطقه و از مشکلات مردم است.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان گفت: اولین قرادادی که در این حوزه داشتیم 81پروژه را از ابتدای سال گذشته در برنامه قرارگاه پیشرفت قرار گرفت.

 وی با اشاره به هزینه پروژه ها در دهستانها افزود: مبلغ اعتبار 5میلیارد و 500میلیون تومان اختصاص پیدا کرد که 2 میلیارد و 750 میلیون تومان سهم قرارگاه بود که تامین شده است  و مابقی را از حمایت  دستگاه های اجرایی ، کمک های خیرین و خودیاری اهالی روستا بهره گرفتیم که این پروژه ها رو به اتمام است و امروز 35پروژه از این سرفصل افتتاح می شود.

هنری ابراز داشت: هماهنگی برای انعقاد قراردادهای جدید و جلسات اولیه برای پروژه های جدید در دهستانها انجام شده است.

وی با بیان اینکه عرصه دیگر فعالیت ما در قرارگاه جوادالائمه است گفت: در مناطق حاشیه شهرها که دارای آسیب های اجتماعی هستند در مباحث فرهنگی ، اشتغال و عمرانی سپاه فعالیت دارد.

مسئول بسیج سازندگی استان ادامه داد: برای کارهای عمرانی امسال مبلغ 4میلیارد تومان انعقاد تفاهم نامه کردیم که نیمی از اعتبارات سپاه و مابقی کمک دستگاه ها و مردمی است و امروز 5پروژه از این سرفصل با اعتبار 600میلیون تومان افتتاح می شود.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی کشور و هجمه اقتصادی و روانی دشمن خدمت رسانی به مردم روستاها  و مناطق محروم در اولویت کاری ما است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها