خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
همزمان با ایام هفته دفاع مقدس در شیراز برگزار شد؛
مراسم نکوداشت امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، به عنوان یک دانشمند نظامی ایرانی در شیراز برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۶۲۰۶۱
|
۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از شیراز، همزمان با ایام هفته دفاع مقدس، مراسم نکوداشت امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، به عنوان یک دانشمند نظامی ایرانی به‌ همت بنیاد نخبگان فارس در شیراز برگزار شد.

آیت‌الله لطف‌الله دژكام، نماینده ولی فقیه در استان فارس در این مراسم امیر دریادار حبیب‌الله سیاری را به عنوان فردی که کمالات علمی و عملی را در عرصه‌های علم و دانش و مباحث نظامی با هم دارد معرفی کرد.

وی گفت: کاری که امروز برای اولین بار در فارس آغاز شده قدرت نخبگان، تلاشگران عرصه جهاد و دفاع مقدس را به دنیا نشان می‌دهد.

امام جمعه شیراز ابراز امیدواری کرد که برنامه قدردانی از نخبگان در فارس تداوم داشته باشد و گفت: امیر سیاری کمالات علمی و اجرایی را با هم دارد، او که از سوی مقام معظم رهبری مورد قدردانی قرار گرفته افتخاری برای فارس و کشور است.

حبیب شریف، رئیس بنیاد نخبگان استان فارس نیز در این مراسم، گفت: این نخستین باری است که یک دانشمند نظامی در ایران مورد تکریم قرار می‌گیرد.

وی، شناسایی و هدایت استعدادهای برتر به سمت نخبگی، نخبه‌پروری و الگوسازی و تکریم از نخبگان را از اهداف بنیاد نخبگان برشمرد و گفت: هدف از تکریم توسعه و ترویج فرهنگ تکریم، شناسایی اثرگذاران علمی و فرهنگی نخبگان جامعه، شناسایی رموز موفقیت است.

شریف گفت: امیر سیاری را اگر صرفاً از دیدگاه یک نظامی، تکاور یا فرمانده موفق بنگریم حق ایشان و ملت را ادا نکرده‌ایم؛ وی یک دانشمند، عالم و عارف، نخبه‌ای دارای مدارج علمی ممتاز و مدیر و نو آوری در سطح بالا است.

سروناز سیاری، دختر امیر دریادار سیاری نیز گفت: هیچکس فکر نمی‌کرد جانباز ۷۰ درصدی دیروز در خرمشهر، بدل به حبیب ‌الله سیاری شود.

وی با طرح این سئوال كه مگر می‌شود که دشمن در خاک کشورت باشد و یک کلاه سبز گریه نکند، گفت: کلاه سبزها عهد دیگری با این خاک دارند؛ عهد کلاه سبزها برای فتخ خاک که نه برای فتح ارزش‌هاست.

سیاری پدرش را مسیح نیروی دریایی جمهوری اسلامی نامید و با بیان اینکه امروز ناوگروه‌های ارتش ایران به آبهای جهانی رسیده‌اند، گفت: امروز کلاه سبزهای ایران از خونین‌شهر تا اقیانوس اطلس و سواحل مکران حضوری مشهود دارند.

به گزارش بسیج، امیر دریادار حبیب‌الله ستاری، متولد دی‌ماه ۱۳۳۴ در روستای نوبندگان شهرستان فسا از توابع استان فارس است و این فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که هم اینك معاون هماهنگ کننده ارتش است، ۴۴ سال سابقه‌ خدمت در نیروهای مسلح را در کارنامه خود دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار