مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران بر ضرورت تدوین نقش روحانیون مازندران در انقلاب و دفاع مقدس تأکید کرد.
کد خبر: ۹۰۶۲۱۲۷
|
۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران به نقل از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارز شهای دفاع مقدس مازندران، سردار «عبدالله ملکی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران امروز درهمایش «یاد یاران» ویژه روحانیون و طلاب رزمنده که در سالن الغدیر سپاه کربلای مازندران برگزار شد، با عنوان اینکه همه داشته های مان از کلاس درس علماست، اظهار داشت: همه رزمندگان، جانبازان، ایثارگران، آزادگان نیز از علما یاد گرفتند.

وی با عنوان اینکه علما آموزه های دینی را خیلی خوب منتقل کردند، گفت: علما درس های عاشورایی را خوب روایت کردند، جهاد کردند، درس دادند، افزود: علما برای ایجاد روحیه در دوران دفاع مقدس حضور داشتند و هم خط شکن بودند.

سردار ملکی تعداد شهدای روحانی مازندران را بیش از 370 شهید اعلام کرد و از شهید «ولی الله سلیمانی فرد» به عنوان اولین شهید روحانی دوران دفاع مقدس در کشور یاد کرد و گفت: همچنین با شهادت روحانی شهید مالامیری به عنوان اولین شهید روحانی مدافع حرم کشور مدال افتخار دیگری نصیب مازندران شده است.

سردار ملکی بر ضرورت ثبت خاطرات روحانیون در دفاع مقدس، تأکید کرد و خواستار ثبت و ضبط خاطرات شان شد.

وی با بیان اینکه اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران با ورود به این حوزه، نسبت به جمع آوری خاطرات آیات عظام طبرسی، معلمی، جعفری و جمشیدی اقدام کرد، افزود: باید نقش روحانیون مازندران در انقلاب و دفاع مقدس تدوین و در اختیار مردم قرار گیرد.

این مسئول در ادامه خواستار همکاری همه طلاب و روحانیون رزمنده استان در این زمینه شد و گفت: در حال حاضر اسناد و خاطرات تعداد کمی از رزمندگان دوران دفاع مقدس ثبت و ضبط شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران، نقش روحانیت در دوران هشت ساله دفاع مقدس را ارزنده و برجسته دانست و گفت: بدون روحانیت در ایمان و عقیده همانند ماهی بدون آب هستیم و نباید نهادهای مسئول و مرتبط با حوزه تدوین در این زمینه کوتاهی کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها