خبرهای داغ:
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین

تبلیغات، عامل مهم فروش محصولات خارجی در فروشگاههای ایرانی

اکبری گفت: محدودیت مجوز تبلیغ در مقایسه با تبلیغات خارجی، دلیل مصرف تولیدات خارجی در فروشگاههای ایرانی می باشد.
کد خبر: ۹۰۶۲۲۰۱
|
۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۹

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین جلسه اقتصاد مقاومتی در سالن جلسات دفتر استاندار به ریاست عبدالمحمد زاهدی و با حضور مدیران دستگاه های استان برگزار شد.
 
اکبری عضو هیات علمی دانشگاه آزاد قزوین در این جلسه با اشاره به اثرات خروج آمریکا از برجام در تولیدات استانی بیان کرد: سه مفهوم در اقتصاد مقاومتی وجود دارد که شامل تشخیص حوزه های فشار، مقاومت و فرصت سازی از تحریم ها می باشد.
 
وی گفت: از دید بخش خصوصی مبارزه با فساد اقتصادی بسیار مهم است. بهبود فضای کسب و کار و رقابت با توجه به پایین بودن رده کسب و کار ما در جهان، لزوم رسیدگی به اقتصاد مقاومتی را دوچندان می کند.
 
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: اصلاح قوانین و بروکراسی های موجود نیز مشکلاتی را برای استان به وجود آورده است. در سالهای گذشته ایران توانست آثار تحریم را با توجه به راهکارهایی کمتر کند اما در حال حاضر راهکارهای سابق نمی تواند پاسخگو باشد. همچنین اثرپذیری از تحریم ها نسبت به دوره های قبل بسیار کمتر است.
 
اکبری اضافه کرد: سه صنعت در استان مورد بررسی و رسیدگی بیشتری قرار گرفته که شامل صنعت شوینده و مواد بهداشتی، کاشی و سرامیک و صنعت سیمان می باشد. 
 
وی تصریح کرد: در مورد شوینده ها و مواد بهداشتی چند موضوع وجود دارد که نقدینگی و تسهیلات یکی از انهاست و عدم تخصیص مشوقهای صادراتی و واردات شدید به ویژه مواد آرایشی در این حوزه وجود دارد.
 
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: محدودیت مجوز تبلیغ در مقایسه با تبلیغات خارجی دلیل مصرف تولیدات خارجی در فروشگاهها می باشد.
 
اکبری در خصوص مشکلات بعداز تحریم گفت: کم شدن امید به تولید و کاهش ارزش پول ایران، محدودیت منابع خارجی با توجه به تحریم ها
که باید سیاست ضد تحریم داشته باشیم و یکی از این سیاست ها معافیت مالیاتی است.
 
وی اضافه کرد: دو راهکار برای برون رفت از این وضع وجود دارد که شامل 
راهکارهای درون استانی شامل حمایت و تقویت واحدهای صنعتی کوچک و متوسط، تجمیع بنگاه ها و شکل دهی خوشه های صنعتی در استان، تامین نقدینگی و ارائه تسهیلات به واحدهای صنعتی استان، تبلیغ موثر کالاها تولیدی استان و فرهنگ سازی مصرف، ثبات در تصمیم گیری ها، هماهنگی و همکاری نظام مند صنایع استان با دانشگاه های استان، حذف قوانین و مقررات دست و پاگیر و بروکراسی اداری در استان، تنظیم و کنترل اعطای موافقت اصولی در استان، احیای سرمایه های معنوی استان می باشد.
 
این عضو هیات علمی دانشگاه ازاد یادآور شد: راهکارهایی که باید از طریق دولت مرکزی پیگیری گردد
شامل تدوین بسته های حمایتی و نظارتی در صنایع استان، کاهش وابستگی به تولیدات خارجی، تخصیص به موقع ارز و پول به صنایع استان می باشد.
 
اکبری استراتژی های پیشنهادی به شرکت های صنعتی استان قزوین را 
لزوم توجه به صادرات دانست و افزود:
اهمیت مدیریت ویژه نقدینگی بنگاه ها، تلاش جهت حفظ مستمر موجودی کالا در حد کفایت، لزوم توجه جدی به هوشمندی استراتژیک به جای برنامه ریزی استراتژیک مهمترین راهکارها می باشد.
 
 
 
لزوم حمایت بیشتر مدیران دستگاهها از واحدهای تولیدی
 
در ادامه حمید خانپورر مدیرعامل  شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین عنوان کرد: در بحث صادرات محور بودن تولیدات، از دوسال گذشته به این موضوع ورود یافته ایم و ارتباط نزدیکی با رسانه ملی در این باب وجود دارد. 
 
وی گفت: تحقیقات بیشتری انجام شود و‌ مدیران دستگاهها ورود بیشتری در بحث حمایت از واحدهای تولیدی داشته باشند تا خروجی مناسبی جهت رفع موانع در تولیدات واحدها داشته باشیم.
 
 
اُفت عملکرد بانک ها و بی اعتقادی به پرداخت ها
 
رحمانی فرماندار بویین زهرا نیز گفت: بعضی از صنایع کوچک حمایت تامه را ندارند و گرفتاری های فراوانی در واحدهای تولیدی وجود دارد. 
 
وی افزود: عملکرد بانک ها افت کرده و اعتقادی به پرداخت ها ندارند. در مسیر رشد تولید بهتر است از چیزی که وجود دارد حمایت کنیم تا دچار مشکل نشود و در این مسیر کماکان نیازبه حمایت دستگاه های بیمه ای داریم.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها