امام جمعه بندر دیر:

نقش زنان در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس تعیین کننده بود

بوشهر-امام جمعه بندر دیر گفت:زنان به صورت مستقیم و غیر مستقیم در پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس نقشی تعیین کننده داشتند.
کد خبر: ۹۰۶۲۲۹۵
|
۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از شهرستان دیر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی در همایش نقش زنان در دفاع مقدس و تجلیل از مادران حماسه آفرین با بیان اینکه انقلاب ما با الهام از عاشورای حسینی شکل گرفت اظهار داشت: در پیروزی انقلاب نقش بانوان وخانواده های شهدا نقشی تعیین کننده بود.

امام جمعه دیر با اشاره به اینکه زنان ما در انقلاب و دفاع مقدس حضرت زینب(س) را الگوی خود قرار دادند تأکید کرد: اگر عقیله بنی هاشم و کاروان تبلیغاتی ابا عبدالله الحسین(ع) پیام شهدای کربلا و مظلومیت آنها را منتقل نکرده بودند یقینا یزیدیان نهضت عاشورا را تحریف می کردند.

وی با اشاره به نقش مستقیم و غیر مستقیم زنان در پیروزی انقلاب گفت: مادران و همسران در جریان انقلاب  نه تنها مانع جنگیدن فرزندان و شوهران خود نشدند بلکه آنها را به مبارزه با رژیم طاغوت تشویق می کردند که اگر این نقش آفرینی زنان نبود یقینا ما نمی توانستیم رژیم 2500 ساله شاهنشاهی را به زباله دانی تاریخ بفرستیم.

حسینی افزود:در هر انقلابی که بانوان نقش آفرین نبوده یا نیستند  آن انقلاب به پیروزی نرسیده و در نیمه راه دچار مشکلات می شود.

وی با بیان اینکه 8سال جنگ تحمیلی از نظر زمانی و کثرت دشمن در تاریخ بی سابقه است ،عنوان کرد: آمریکا از همان اوائل انقلاب و در دوران دفاع مقدس تحریم ها و فشار اقتصادی  را بر ما تحمیل کرد.

امام جمعه بندر دیر ادامه داد:  اگر در کنار رشادت های شهدا ، آزادگان و جانبازان شاهد نقش آفرینی بانوان و مادران و همسران شهدا و رزمندگان  در پشت جبهه ها نبودیم دفاع مقدس ما به این زیبایی رقم نمی خورد.

وی بیان کرد:زنان در طول تاریخ دفاع مقدس در ابعاد مختلف نظامی ، پرستاری از رزمندگان و یا بسته بندی  و ارسال کمک های مردمی به جبهه ها ایفای نقش کردند.

حسینی  با تأکید بر لزوم قدردانی همگانی از خانواده معظم شهدا گفت: امروز اگرچه  با جنگ نظامی مواجه نیستیم اما دشمن با دو جنگ خطرناک اقتصادی و روانی به میدان امده است و با تحریم ها و فشارهای اقتصادی به دنبال دلسرد کردن مردم و با جنگ روانی و شایعه پراکنی خواهان به خیابان آوردن مردم است تا در مقابل   نظام بایستند که این آرزو را به گور خواهند برد.

وی با بیان اینکه ملت ما با هوشیاری و بیداری و استقامت و صبر زینبی دشمن را ناامید خواهد کرد، یاد آور شد:در مقابل جنگ اقتصادی دشمن صبور باشیم در برابر جنگ روانی بصیرت افزایی کنیم و با افزایش آگاهی های سیاسی خود تحت تأثیر شایعات دشمن قرار نگیریم.

امام جمعه بندر دیر ابراز کرد: همچون دوران انقلاب و دفاع مقدس در همه صحنه ها حاضر  و گوش به فرمان رهبرمان امام خامنه ای مدظله العالی باشیم.

 انتهای خبر./

ارسال نظرات
آخرین اخبار