سید ساجد یعقوبی
به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس:
به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس عصر شعر دفاع مقدس با همکاری کانون بسیج هنرمندان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پارس آباد در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پارس آباد برگزارشد.
کد خبر: ۹۰۶۲۳۱۵
|
۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶

عصر شعر دفاع مقدس در شهرستان پارس آباد برگزار شد

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، مجتبی هاتف روز گذشته در مراسم عصر شعر دفاع مقدس ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، هدف از برگزاري عصر شعر دفاع مقدس را ترویج فرهنگ ایثار و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای هشت سال جنگ تحمیلی دانست و اظهار کرد: رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس بهترین پیروزی ها را به دست آوردند و با ایمان و تقوا توانستند دشمن را شکست دهند و امروز شاعران باید با اشعار خود جانفشانی ها و رشادتهای رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را به ديگران منتقل کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان پارس آباد گفت: با توجه به مباحث هنری و معرفی مولفه ‌های دفاع مقدس و انتقال ارزش‌های آن دوران به نسل‌ جوان از مهم‌ترین رسالتهای هنرمندان به ويژه شاعران است و هنرمندان به عنوان پاسداران خط مقدم مقابله با دشمن در جنگ نرم باید به بهترین شکل ممکن در این عرصه انجام وظیفه کنند.

هاتف تصریح کرد : عزت و افتخار ملت ايران مرهون خون پاك شهداست و دوران هشت سال دفاع مقدس و حراست از مرزها، الگوي صبر و استقامت ملت ایران در تاریخ بشریت است وآشنا كردن نسل جوان با شهداء و رزمندگان و جانبازان و ايثارگران جنگ تحميلي و دفاع مقدس از وظايف دستگاه هاي فرهنگي است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان پارس آباد ادامه داد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری هشت سال دفاع مقدس گنجینه عظیمی است که مدتهای طولانی ملت ما می تواند از آن استفاده کند و کار هنری در زمینه دفاع مقدس از برترین کارهای هنری است .

مجتبی هاتف تصریح کرد : شاعران سفیران فرهنگی جامعه هستند و بصيرت افزايي و ارتقا آگاهي مردم به ويژه نسل جوان با موضوع دفاع مقدس گفت: در شرایط كنوني که دشمنان ايران اسلامي با افکار شوم و پلید خود سعي در منحرف کردن جوانان از آرمان‌های انقلاب اسلامی دارند بايد با نهادينه كردن فرهنگ ايثار و شهادت در نسل جوان در برابر تهاجمات نرم دشمنان ایستادگی کرد و اين فرهنگ را نسل به نسل انتقال داد.

وی در مورد شاعران جوان که با استفاده از کلمات و واژه های ادبی اشعاری را سروده اند گفت : این شعرای جوان به خوبی و زیبای شعر می سرایند و مخاطب را به حال و هوای دوران دفاع مقدس می برند گویا در میدان جنگ بودند و جنگ و شهادت را از نزدیک دیده اند.

در این مراسم تعدادی از شاعران رزمنده دوران دفاع مقدس به بیان خاطراتی از دوران جنگ تحمیلی عراق علیه ایران پرداختندو چند شاعر نیز در مورد جنگ و، ایثار و شهادت اشعاری را سرده اند.

ارسال نظرات