معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صادرات صنایع کوچک و متوسط (SME) در نیمه نخست امسال هفت میلیارد دلار بود که در مقایسه با 19 میلیارد دلار کل صادرات انجام شده در این مدت، رقمی قابل توجه است.
کد خبر: ۹۰۶۲۳۳۹
|
۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷
به گزارش سرویس بسیج مهندسین صنعت خبرگزاری بسیج، «صادق نجفی» در دیدار با نماینده شرکت «جترو» ژاپن در ایران، افزود: جمهوری اسلامی از همکاری و ارتباط با صنایع کوچک و متوسط و استارت آپ‌های ژاپنی استقبال می‌کند.
جترو (سازمان تجارت خارجی ژاپن)، سازمانی غیرانتفاعی است که توسط دولت ژاپن برای گسترش روابط تجاری و سرمایه گذاری میان این کشور و سایر کشور‌ها تاسیس شده است.
وی گفت: تهران و توکیو می‌توانند در زمینه آموزش، انتقال فناوری، تحقیق و توسعه در حوزه استارتاپ‌ها و صنایع کوچک و متوسط در کوتاه مدت همکاری داشته باشند.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی یادآور شد: هجدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت در ۲۱ مهرماه در تهران برپا می‌شود و این نمایشگاه فرصتی برای ارتباط واحد‌های تولیدی کوچک و متوسط دو کشور محسوب می‌شود تا بتوانند درخصوص نوع همکاری‌ها به تفاهم برسند.
وی برنامه استقرار شهرک‌های فناوری و مراکز فناورانه و دانش بنیان در استان‌های کشور را خاطرنشان کرد و گفت: فضای لازم برای تبادل فکر و فناوری و انتقال آن‌ها در ایران فراهم است و جوانانی علاقه‌مند با تخصص‌های مختلف در این مراکز فعالیت دارند.
نجفی اضافه کرد: آمادگی لازم را داریم تا نمایندگان جترو را به بازدید از شهرک‌های صنعتی ایران دعوت و فرصت آشنایی با قابلیت‌های موجود کشورمان بیشتر فراهم شود.

** تمرکز جترو بر SME‌ها در چهار سال آینده
همچنین در این دیدار، نماینده شرکت جترو ژاپن در ایران یادآور شد: جترو از سال ۱۹۵۸ (۱۳۳۷) کار خود را در ایران آغاز کرده است، این سازمان در دوران جنگ و تحریم همچنان بر ادامه همکاری‌ها تاکید داشته و در ماه‌های گذشته نیز در زمینه‌های خودرو، محیط زیست، فناوری و تجهیزات پزشکی با شرکت‌های ایرانی همکاری خود را تداوم بخشید.
«ناکامورا» با بیان اینکه مایل به ایجاد همکاری بلندمدت در زمینه خودرو و تجهیزات پزشکی با ایران هستیم، افزود: جترو همواره برای یک دوره چهار ساله برنامه ریزی می‌کند و تمرکز اصلی این سازمان در سال‌های آینده بر فعالیت در حوزه بنگاه‌های کوچک و متوسط و استارتاپ هاست.
به گزارش ایرنا، توسعه بازرگانی و سرمایه گذاری در بازار ایران و گسترش سرمایه گذاری مستقیم خارجی در ژاپن و توسعه صادرات ژاپن به ایران از مهمترین محور‌های کاری این شرکت در کشورمان است.
تمرکز اصلی جترو بر گسترش سرمایه گذاری مستقیم خارجی در ژاپن و کمک به شرکت‌های کوچک و متوسط ژاپنی برای به حداکثر رساندن توان صادرات جهانی آن‌ها است.
 
منبع: ایرنا
انتهای پیام/
ارسال نظرات