به مناسبت هفته دفاع مقدس مسئولین و روسای دانشگاه پیام نور استان و دانشگاه محقق اردبیل و مسئولان بسیج دانشجویی سپاه حضرت عباس(ع) با خانواده معظم شهیدان اکبر بضاعت پور و یونس زارع ازشهدای دانشجوی دوران هشت سال دفاع مقدس دیدار کردند.
کد خبر: ۹۰۶۲۳۶۵
|
۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱

دیدار مسئولین بسیج دانشجویی اردبیل و رئیس دانشگاهای پیام نور و محقق با خانواده شهدای دانشجو

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، به مناسبت هفته دفاع مقدس مسئولین و روسای دانشگاه پیام نور استان و دانشگاه محقق اردبیل و مسئولان بسیج دانشجویی سپاه حضرت عباس(ع) با خانواده معظم شهیدان اکبر بضاعت پور و یونس زارع ازشهدای دانشجوی دوران هشت سال دفاع مقدس دیدار کردند.

افسر روحی رئیس دانشگاه پیام نور استان اردبیل به همراه حجت الاسلام و المسلمین حمید علی نسب معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان به همران عزیز حبیبی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی به همراه دکتر عباس فنی اصل معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه, دکتر ابوالفضل بضاعت پور معاون علمی و پژوهشی دانشگاه  با حضور در منزل خانواده دانشجوی شهید اکبر بضاعت پور یاد و یونس زارع و یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس را گرامی داشتند.

دیدار مسئولین بسیج دانشجویی اردبیل و رئیس دانشگاهای پیام نور و محقق با خانواده شهدای دانشجو

ارزش دیدار با خانواده شهدا، به میزان نزدیکتر شدن ما به سیره و سبک زندگی شهدا است

پرویز پرزور مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان اردبیل در ابتدای این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص شهدا اشاره کرد و گفت: مقام خانواده شهید را فقط می توان با خود شهید مقایسه کرد.

وی با بیان اینکه دیدار از خانواده شهدا جزو وظایف همیشگی ما است، گفت: این دیدار ها در واقع قوت قلب و الهام بخش این نکته است که اگر خود شهدا امروز در قید حیات دنیوی بودند و در عرصه مورد نظر تلاش و فعالیت می کردند در برخورد با مشکلات و موانع چگونه برخورد می کردند.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان در پایان سخنان خود تصریح کرد: امروز باید نگاه کنیم اگر شهدا در قید حیات بودند در کدام جبهه برای انقلاب و اسلام مجاهدت می کردند؟ ما نیز باید با این نگاه، مسیر شهدا را دنبال کنیم.

دیدار مسئولین بسیج دانشجویی اردبیل و رئیس دانشگاهای پیام نور و محقق با خانواده شهدای دانشجو

دیدار با خانواده شهدا، دیدار با ابرار است

حجت الاسلام عزیزاله عابدی مسئول دفتر  ولی فقیه در سازمان بسیج دانشجویی استان اردبیل در ابتدای این دیدار با بیان اینکه معنویت نهفته در خانواده های معظم شهدا، انرژی انسان را بالا می برد، گفت: خدمت به شهدا و خانواده های انها بزرگ ترین توفیق الهی است که نصیب هر فردی نمی شود.

در ادامه این دیدار حجت الاسلام و المسلمین حمزه بضاعت پور پدر دانشجوی شهید اکبر بضاعت پور به بیا خاطراتی از فرزند شهیدش پرداخت و کتاب خود تحت عنوان "نظم جاوید" در قالب شعر را مسئولین دانشگاه و بسیج دانشجویی اهدا کرد.

دیدار مسئولین بسیج دانشجویی اردبیل و رئیس دانشگاهای پیام نور و محقق با خانواده شهدای دانشجو

مادران شهدا از مصادیق امانتداران با اخلاق هستند

حجت الاسلام حمید علی نسب معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان در ادامه این دیدار یاد و خاطره شهدا را گرامی داشت و گفت:آنچه که در زندگی انسان مهم است، آن است که بعد از چند سال به عقب برگردد و نتایج اعمال و رفتار خود را ببیند و بیاندیشد که چیزی در مدت به دست آورده است، ایا از امکانات و نعمات الهی به درستی استفاده کرده است و اینکه شکرگذار بارگاه خداوند متعال به خاطر ارزانی نعمت ها بوده است یا نه؟

وی با بیان اینکه ما باید خودمان را همواره در محضر خداوند متعال بدهکار ببینیم به حادثه کربلا اشاره کرد و گفت: حضرت زینب کبری(س) با بصیرت بالای خود نهضت کربلا را تداوم بخشید بطوریکه بیداری های کنونی در سراسر جهان نشات گرفته از همین نهضت عاشورا و مکتب امام حسین(ع) است.

علی نسب در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین موضوع امانت داری پرداخت و گفت: با نگاهی معمولی به واژه امانت داری به این نکته پی می بریم که امانت چیزی جز سالم تحویل دادن بار تحویل گرفته شده نیست در حالیکه معنی اخلاقی این واژه بالاتر از این تفسیر پرورش و به کمال رساندن بار تحویل گرفته شده است.

وی مجاهدت عظیم مادران شهدا را یاداور شد و گفت: مادران شهدا با معنی اخلاقی امانت فرزندان خود را پرورش داده به صاحب اصلی آنها برگزداند و این خود مهمتریت سعادت است.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان در پایان سخنان خود به متحانات الهی اشاره کرد و گفت: با امتحان بندگان خود را به ازمایش می کشاند و وقتی که انسان ها از این آزمون سربلند بیرون می ایند در حقیقت چشم و گوششان باز می شود و بهتر می توانند حقایق را ببینند.

وی به تبیین واژه صبر پرداخت و گفت: صابرین کسانی هستند که بیشترین اجر و پاداش را نزد خداوند متعال دارند به طوریکه در قران کریم و روایات برجای مانده از از ائمه معصومین نیز گوته بر این مدعا است.

مادر شهید یونس زارع نیز در پایان این دیدار به بیان خاطاتی از فرزند شهیدش پرداخت.

مسئولین بسیج دانشجویی استان در پایان این دیدار با حضور در مزار دانشجوی شهید یونس زارع، ضمن قرائت فاتحه به مقام شامخ شهید احترام گذاشتند.

آشنایی با زندگی نامه دانشجوی شهید یونس زارع:

شهید یونس زارع در سال 1347 تولدیافت و پس از اتمام دوره های ابتدائی و راهنمائی به دانشگاه شهیدبهشتی راه یافته از طریق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عازم جبهه شد و در تاریخ 1365/10/27 درشلمچه به فیض عظمی شهادت نائل آمد.

آشنایی با زندگی نامه دانشجوی شهید اکبر بضاعت پور

شهید اکبر بضاعت پور در ششم خرداد ماه سال چهل و شش در خانواده‌ی روحانی حجت السلام حاج حمزه بضاعت پور منتظر در روستای گندیشمین متولد شد.  

در مقطع متوسط  شهید به رشته علوم تجربی  در دبیرستان ابومسلم سابق  واقع در خیابان  باغمیشه  ثبت نام  می نماید . اما چون هوای  جبهه و جنگ  در سر می پروراند تحصیلات متوسطه ی خود را نیمه تمام  رها می کند و به جبهه رو می آورد.

شهید اکبر بضاعت پور به صورت داوطلب بسیجی مکرراً در جبهه  حضور می یافت. در ایامی که  در اردبیل بود با بچه های بسیجی در پایگاه به فعالیت  های فرهنگی ،اعتقادی و مذهبی  می پرداخت . بنابه گفته والدین  و دوستانش  به شغل معلمی  بسیار علاقه داشت و آرزو داشت در صورت اتمام  جنگ و ادامه  تحصیلش به  کسوت معلمی در آید. شهید اکبر بضاعت پور برای بار چهارم به جبهه می رود. برای تحقق بخشیدن به اهداف عالی خود خطر مرگ سرخ را به جان می خرد  و به کسوت غواصی در می آید و پس از آموزش های لازم  و توجیه منطقه ی عملیاتی و چگونگی  عبور از اروند. در شمار خط شکنان  جان بر کف قرار می گیرد. 

آخرین سفارش های اکبر هم این بود که اگر من شهید شدم کوچه ما را خوب تزیین نمایید و از تشییع جنازه من خوب استقبال کنید.

سرانجام شهید اکبر بضاعت پور در بهمن ماه سال ۱۳۶۴ در یکی از بهتری روزهای دفاع مقدس یعنی عملیات والفجر ۸ در اروند رود به شهادت رسیده و پیکر مطهرش در   خاک گلزار غریبان اردبیل آرامید.

 

گزارش از : مهدی جدی

ارسال نظرات