خبرهای داغ:
وزیر نیرو گفت: وزارت نیرو برای ۵۲ طرح در دست اجرای خود ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته است.
کد خبر: ۹۰۶۲۳۸۱
|
۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، رضا اردکانیان در آیین بهره برداری از سد تنظیمی- مخزنی مجن و طرح‌های شرکت برق منطقه‌ای سمنان در شاهرود با بیان اینکه باید سرعت اجرای طرح‌ها را با فراهم کردن منابع، بیشتر کرد، افزود: مجموع این طرح‌ها به طور متوسط حدود ۴۰ درصد پیشرفت دارند و البته طرح‌های بزرگی، چون مطالعه انتقال آب خزر مراحل خود را طی می‌کنند.
وی با تاکید بر اینکه در کنار تامین آب باید چگونگی مصرف نیز مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: سیستم‌های انتقال آب و شبکه توزیع در شهر‌ها و روستا‌ها هنوز نیازمند سرمایه گذاری زیاد بوده و امید است به زودی بتوان به کمترین میزان هدررفت، دست یافت.
وزیر نیرو با اشاره به آغاز عملیات اجرایی و بهره بردای از ۱۰ طرح آب و برق در استان سمنان، یادآور شد: برای این طرح‌ها حدود ۶۳۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
اردکانیان به بهره برداری از نیروگاه خورشیدی در دامغان اشاره داشت و گفت: استان سمنان با دارا بودن ۳۲۰ روز آفتابی در سال، باید با جلب توجه بخش خصوصی و سرمایه گذاران داخلی و خارجی نیروگاه‌های تجدید پذیر را توسعه داد.
اردکانیان ادامه داد: مطالعات تولید ۵۲۰ مگاوات برق از نیروگاه‌ها انجام شده، بخشی تبدیل به قرارداد و بخشی هم در دست اقدام است و علاوه بر نیروگاه‌های حرارتی نیروگاه‌های خورشیدی نیز توسعه می‌یابد.
وی اضافه کرد: امروز یک مجتمع آبرسانی در سمنان، یک نیروگاه کوچک برق آبی، ایستگاه‌های خط انتقال آب به سمنان و گام دوم یک مجتمع آب رسانی نیز به بهره برداری می‌رسد.
وزیر نیرو با یادآوری نقش برق در توسعه صنایع و معادن شاهرود تصریح کرد: در وزارت نیرو نه تنها احداث و بهره برداری پست‌های برق بلکه افزایش ظرفیت تولید برق استان نیز در دستور کار قرار می‌گیرد.
اردکانیان از پیگیری برای تامین آب شرب شاهرود خبر داد و گفت: آسفالت جاده دسترسی به سد مجن نیز در دستور کار قرار می‌گیرد و امید است با کمک وزارت جهاد کشاورزی بتوان بیشترین بهره وری را از منابع آبی داشت.
سد مخزنی - تنظیمی مجن شهرستان شاهرودبه منظور کنترل آب رودخانه مجن برای رفع کمبود آب اراضی پایین دست به میزان ۴.۷ میلیون مترمکعب با ۲۸۷ میلیارد ریال از اعتبارات استانی و ملی ساخته شده است.
بهره برداری از پست ۲۰/۶۳ کیلوولت البرز شاهرود با ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار و آغاز احداث بخش بی راکتور در پست ۶۳/۴۰۰ کیلوولت میامی بخشی از برنامه هاست.
ارسال نظرات
پر بیننده ها