با همت سپاه شهرستان خاش و حضور بسیجیان ۴ گردان بیت المقدس عملیات غرور آفرین مرصاد در شهرستان خاش با هدف آشنایی بیشتر نسل جوان با عملیاتهای دوران دفاع مقدس بازسازی شد.
کد خبر: ۹۰۶۲۴۴۳
|
۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷

سرهنگ پاسدار حسن فضلی، فرمانده سپاه شهرستان خاش در گفتگو با خبرنگار بسیج در راستای بازسازی عملیات غرور آفرین مرصاد گفت: روز ۸ مرداد سال ۱۳۶۷ بعد از سه روز نبرد بی‌امان، با پاکسازی منطقه اسلام‌آباد و کرند غرب از وجود اعضای مجاهدین خلق که با حمایت ارتش بعث وارد خاک ایران شده بودند، عملیات مرصاد به پیروزی رسید.

وی افزود: عملیات مرصاد نبردی بود میان رزمندگان جمهوری اسلامی ایران و سازمان مجاهدین خلق(منافقین) که در اواخر جنگ ایران و عراق، در سال ۱۳۶۷ درگرفت؛ پس از چند روز درگیری در نهایت نیرو‌های ارتش ایران پیروز شدند و عملیاتی که توسط سازمان مجاهدین خلق طرح‌ریزی و اجرا شده بود عملاً با شکست روبرو شد و تعداد زیادی از نیرو‌های مهاجم  در نبرد کشته شدند.

سرهنگ فضلی ادامه داد: بمناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس، و آشنایی نسل جوان و آینده ساز انقلاب با رشادت‌های دلاورمردان در این دوران عملیات مرصاد در خاش با حضور ۴ گردان بیت المقدس بازسازی شد.

فرمانده سپاه شهرستان خاش با اشاره به این مطلب که این عملیات از اول مهر ماه سال جاری آغاز شده و تا ششم نیز جهت بازدید عموم علاقه‌مندان به فرهنگ ایثار و شهادت ادامه خواهد داشت، اظهار داشت: هدف اصلی  از بازسازی این عملیات غرورآفرین، نمایش مقاومت و نحوه پیروزی نیرو‌های دفاع مقدس، نمایش اقتدار نظام و انتقال فرهنگ ایثار ، جهاد و شهادت به نسلهای آینده  است.

این مسئول تصریح کرد: تمهیداتی جهت حضور خانواده‌ها در روند بازسازی عملیات مرصاد اندیشده شده تا خانواده نیز با تاریخپه و چگونگی انجام  این عملیات آشنا شوند.
ارسال نظرات