نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز مسئولین باید مراقب باشند؛ ما جنگی نداریم، دشمن با ما وارد جنگ نمی‌شود چراکه جرأت این کار را ندارد، در این وضع اقتصادی باید همچون دوران جنگ تفکر جهادی در کشور حاکم باشد تا مشکلات رفع شود.
کد خبر: ۹۰۶۲۵۱۰
|
۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۵

رفع مشکلات کشور نیازمند تفکر جهادی همچون دوران جنگ است/ مسئولین و دولتمردان نباید با معیشت مردم بازی کنندبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، امیر خجسته امروز در همایش بسیج مهندسین با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: شهدای گرانقدر با ایثارگری خود در استان و کشور برای ما عزت و افتخار آفریدند.

وی با تشریح چگونگی آغاز جنگ تحمیلی با بیان اینکه صدام با آغاز جنگ به دنبال تصرف تهران طی سه روز بود، گفت: استکبار و کفر جهانی از صدام حمایت و پشتیبانی کردند تا به اهداف شوم خود در ایران دست یابند اما ملت ایران با مقاومت و ایستادگی سیلی محکمی به صدام و اربابانش زدند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با آغاز جنگ نیروهای نظامی، انتظامی و بسیج مردمی شکل گرفت، در تبیین نقش آنها طی جنگ تحمیلی بیان کرد: این نیروها طی هشت سال با مقاومت، ایثار و از خودگذشتگی، قدرتمندانه وارد صحنه شدند و بعثیون و استکبار جهانی را در مرزها زمین‌گیر کردند.

وی با اشاره به اینکه دشمن طی جنگ تحمیلی، عزم خود را در راستای ریشه‌کن کردن انقلاب جزم کرده بود، افزود: به لطف خداوند متعال رزمندگان و ایثارگران به خوبی ورود کردند و با دست خالی، توانستند هشت سال را با مقاومت و موفقیت سپری کنند.

خجسته با بیان اینکه جنگ هشت ساله تحمیلی تنها جنگی است که دشمن نتوانست یک وجب از خاک کشور را تصرف کند، اضافه کرد: مردم در مقابل صدام، استکبار جهانی و مزدوران داخل و بیرون به خوبی مقاومت کردند و با دست‌های خالی در برابر تمام امکانات و تجهیزات پیشرفته دشمن به پیروزی دست یافتند.

وی با تاکید بر ضرورت بازآفرینی رشادت‌ها، ایثارگری‌ها و رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس در جامعه عنوان کرد: امروز رشادت‌ها و شجاعت‌های شیران امام خمینی(ره) که به خوبی در جبهه‌ها به نبرد پرداخته و با عشق حسینی که در دلشان شعله‌ور بود ظلم را سوزاندند باید گرامی داشت.

* به برکت خون شهدا و ایثار ایثارگران ما امن‌ترین کشور دنیا هستم

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رزمندگان کشور طی جنگ تحمیلی با مقاومت و ایثار خود، دنیا را مبهوت و دشمن را زمین‌گیر کردند، افزود: دشمنان با وجود تمام امکانات و تجهیزاتی که در عراق مستقر کرده بودند به سبب مقاومت و ایثار رزمندگان با شکست مواجه شد و به طوری که وقتی قدرت رزمندگان ما تجلی یافت آمریکا و استکبار جهانی سیلی محکم خورد و صدام خوار و ذلیل شد.

وی با اشاره به اینکه در طول تاریخ به غیر از حادثه کربلا، هیچ جنگی به سختی جنگ هشت ساله نمی‌رسد، گفت: ما طی این جنگ بدون امکانات و تجهیزات تن به تن با نیروهای تا دندان مسلح جنگیدیم به طوری که این مقاومت و ایثار رزمندگان دنیا را مبهوت کرده بود که رزمندگان ما از مرگ ترسی نداشته و به استقبال شهادت می‌روند.

خجسته با بیان اینکه طی جنگ هشت ساله دشمن به دنبال تجزیه کشور بود، تصریح کرد: آنها نه تنها به اهداف خود در ایران نرسیدند بلکه سیلی محکمی خوردند و نتیجه آن پیروزی ملت ایران بود که اجازه ندادند یک وجب از خاک کشور به تاراج رود.

وی به قدرت موشکی جمهوری اسلامی ایران اشاره و آن را مایه اقتدار و امنیت کشور دانست و یادآور شد: قدرت موشکی ایران در دنیا زبانزد است و پیشرفت موشکی دنیا در ایران است که به برکت خون شهدا و ایثار ایثارگران ما امن‌ترین کشور دنیا هستم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کشور برخی افراد مغرضانه شعار «نه غزه؛ نه لبنان» را سر می‌دهند، تاکید کرد: این افراد درکی از این موضوع ندارند که اگر در کشور عراق و سوریه و لبنان با دشمنان وارد جنگ نشویم آنها بعد از نابودی این کشورها، جمهوری اسلامی ایران را مورد هدف قرار خواهند داد.

* اگر تیم اقتصادی دولت نمی‌تواند مدیریت کند باید کنار برود

وی با معرفی آمریکا به عنوان جنایتکارترین رژیم در دنیا، با بیان اینکه با مقاومت رزمندگان کشور، آمریکا در منطقه با شکست مواجه شد، اضافه کرد: آمریکا مزدوران خود را در کشورهای عراق، سوریه و کشورهای منطقه روانه کرده اما رزمندگان کشور ما با ایثار و مقاومت و از خودگذشتگی دشمن را از عراق و سوریه بیرون کردند و در زورآزمایی که به برکت جمهوری اسلامی ایران در سوریه، لبنان، عراق و یمن ایجاد و مستشاران ما در آنجا حضور یافتند خوشبختانه آمریکا را به خاک مالیدیم.

خجسته با اشاره به بازی‌ها و سناریوهای جدید آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: اگر امروز می‌بینیم که بازی‌ها و تحریم‌هایی علیه ملت ایران ایجاد می‌کنند به سبب سیلی‌هایی است که از جمهوری اسلامی ایران خوردند وگرنه تحریم از قبل و از زمان جنگ وجود داشت.

وی با اشاره به شرایط اقتصادی و معیشتی کشور با بیان اینکه دشمن با شکل دادن مزدورانی در صدد است تا کشور ما را ناامن کند، تصریح کرد: امروز مسئولین باید مراقب باشند؛ ما جنگی نداریم، دشمن با ما وارد جنگ نمی‌شود چراکه جرأت این کار را ندارد، در این وضع اقتصادی باید همچون دوران جنگ تفکر جهادی در کشور حاکم باشد تا مشکلات رفع شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از عملکرد ضعیف تیم اقتصادی کشور تاکید کرد: اگر تیم اقتصادی دولت نمی‌تواند مدیریت کند باید کنار برود، که در این خصوص ما هیچ ملاحظه‌ای نمی‌کنیم و با کسی تعارف نداریم چراکه ما نوکر مردم هستیم و قدر آنها را می‌دانیم.

وی با بیان اینکه در رابطه با وزرای اقتصادی و تیم دولت هیچ گونه ملاحظه‌ای نداریم، با مخاطب قرار دادن وزیر اقتصاد کشور بیان کرد: آقای وزیر اقتصادی نمی‌توانی مدیریت کنی، این چه وضعی است که ایجاد کردی؟ این چه وضع ارز است؟ البته که ما به لحاظ عملکرد ضعیف وزیر اقتصاد را تعیین تکلیف کردیم چراکه مسئولیت امانتی در دست ما است و نمی‌توانیم سکوت کنیم چراکه وظیفه ما دفاع از حق مردم و بیان کردن از زبان مردم است.

خجسته با اشاره به اینکه استیضاح وزیر صنعت و معدن در دستور کار قرار گرفته است، بیان داشت: آقای رئیس جمهور! اگر تا روز یکشنبه تیم اقتصادی مقتدر معرفی کردید ما حرفی نداریم وگرنه باید در روز یکشنبه وزیر صنعت و معدن به مجلس بیاید.

وی با بیان اینکه امروز نمایندگان مجلس در برابر اقدامات غیر قانونی و اختلاس برخی افراد با تمام توان ایستاده‌اند، گفت: ما به عنوان نمایندگان مردم در مجلس از حق آنها دفاع می‌کنیم چراکه ما نوکر مردم و مردم ارباب ما هستند، در این راستا هر کسی که بخواهد فساد کند و یا به مردم خیانت و یا به بیت‌المال دست کرده باشد با آن برخورد و دست او را قطع خواهیم کرد.

* با مدیریت خوب تمام مشکلات قابل حل خواهند بود

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ضمن دعوت از مردم در راستای حضور فعال در جنگ اقتصادی برای مقابله با مفسدان و خیانتکاران بیان کرد: جنگ اقتصادی خون و شهید می‌خواهد، مردم باید در صحنه حضور یافته و جلو بیایند، چرا رودربایستی می‌کنند؟

وی با بیان اینکه مجلس ما خاصیت ندارد، تصریح کرد: مجلس اگر خاصیت داشته باشد باید در مقابل مسائل و مشکلات، اختلاس‌ها، گرانی‌ها و... ایستادگی کند اما متاسفانه هیچ خاصیتی ندارد اما با این وجود ما در مجلس با مجلس اگر خاصیت داشته باشد باید در مقابل مسائل و مشکلات، اختلاس، فساد، گرانی و... ایستادگی می‌کند، اما متاسفانه مجلس ما خاصیت ندارد اما با این وجود ما با اختلاسگران که طی روز های گذشته 6 هزار و 400 خودروی قاچاق وارد کشور کرده بودند برخورد و آنها را تعیین تکلیف کردیم.

خجسته با اشاره به اینکه مسئولین و دولتمردان نباید با معیشت مردم بازی کنند، اضافه کرد: مسئولین و دولتمردان اگر می‌توانند صحنه را مدیریت کنند و اگر نمی‌توانند بی‌خیال مسئولیت خود شوند چراکه معیشت مردم نباید به بازی گرفته شود؛ مردم ما بهترین مردم و لایق بهترین خدمت هستند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص ادامه روند مذاکرات با بیان اینکه کشور و دولت ما به هیچ وجه با آمریکا مذاکره نخواهد کرد، یادآور شد: آمریکا پیشینه خوبی ندارد و هیچ گاه به تعهدات خود پایبند نیست و صادقانه عمل نمی‌کند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی به سخنرانی ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل طی دو روز گذشته اشاره و بیان کرد: ترامپ یک حیوان وحشی است که در همه حال به کشور ما حمله می‌کند و امروز خوشبختانه در سراشیبی افتاده است.

وی ضمن گلایه‌مندی از مسئولین در عدم توجه به رهنمودهای امام خامنه ای(مد ظله العالی) در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، خاطرنشان کرد: آقا از 10سال پیش بارها بر این موضوع تاکید داشتند اما متاسفانه مسئولین آن را عملیاتی نکردند و موجب شد تا امروز چنین مسائل و مشکلات معیشتی در کشور ایجاد شود.

خجسته با بیان اینکه مسئولین باید با در نظر گرفتن رهنمودهای مقام معظم رهبری در راستای عملی اقتصاد مقاومتی هیچ امیدی به آمریکا و کشورهای اروپایی نداشته باشند، یادآور شد: کشور ما قدرتمند و سرشار از منابع بسیار است اما با مدیریت خوب تمام مشکلات قابل حل خواهند بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات