خبرهای داغ:
سردار ملک در مراسم عطرافشانی گلزارشهدای شهرستان گرگان پیام شهدا را دوری از دنیا طلبی و مال اندوزی بیان کرد.
کد خبر: ۹۰۶۲۵۱۳
|
۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان ؛سرتیپ دوم پاسدار علی ملک شاهکوئی فرمانده تیپ مردم پایه سپاه نینوا در مراسم عطر افشانی گلزارشهدای شهرستان گرگان که به مناسبت هفته دفاع مقدس در پنجشنبه پنجم مهرماه برگزار گردید اظهار داشت:حماسه دفاع مقدس به خاطر خلوص نیت ورعایت اخلاق اسلامی بود که شهدا از خود بروز دادند.

وی در ادامه افزود : به فرموده امام یاد شهدا باید همیشه در جامعه زنده بماند زیرا اگر نظامی افتخاری را کسب کرده به خاطر خون پاک شهداست .

ملک همچنین با اشاره به وصیت و سفارش های شهدای گرانقدر جنگ تحمیلی گفت : اولین سفارش شهدا ولایتمداری و ولایت پذیری بود که این را در اوج تنهایی ثابت کردند و ولایت را تنها نگذاشتند.

فرمانده تیپ مردم پایه سپاه نینوا همچنین نماز جماعت ،جلب رضای خدا ، رعایت حجاب ، معامله با جان و مال و ایثار در راه خدا را از دیگر سفارش های شهدا خواند.

وی همدلی با روحانیت را یکی دیگر از سفارشهای شهدا بیان کرد و گفت : تمام توان دشمن این است که مردم را از روحانیت جداکنند و اگر این کار صورت بگیرد فاتحه اسلام خوانده است زیرا ما انقلاب و مسیر اسلام را با رهنمودهای روحانیت طی و دنبال می کنیم.

برادر سردارشهید محمد علی ملک با اشاره به یکی دیگر از وصیت های شهدای دفاع مقدس ابراز داشت:شناخت راه امام و آرمانهای امام یکی دیگر از نکاتی است که در وصیتنامه شهدا به وضوح دیده میشود اما متاسفانه امروز کسانی این وصیت شهدا را فراموش کرده اند ، البته امام را قبول دارند اما آرمانهای امام (ره) را قبول ندارند.

سردار ملک پرهیز از دنیا طلبی و ثروت اندوزی رایکی دیگر از سفارشهای شهدا بیان کرد و گفت :کسی که به دنبال ثروت اندوزی باشد نمی تواند از ارزشها دفاع کند ورمز پاسداری از انقلاب ساده زیستی و دوری کردن از تجملات است.

این فرمانده نظامی تصریح کرد :اگر کسی میتواند مسئولیتی را برای اعتلای اسلام بپذیرد باید خود را عرضه کند.

وی در پایان با بیان اینکه امروز مشکلات اقتصادی قشر مستضعف و ضعیف جامعه را مورد هدف قرار داده است و بیشترین فشارهای اقتصادی را این قشر از جامعه متحمل میشود ابراز داشت: باید همانند شهدا دست مستضعفان و فقرا را بگیریم زیرا این یک برگ دیگری از رفتار و زندگی شهدای دفاع مقدس است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها