جانشین فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال تا کنون ۱۱هزار و ۸۵۱ زائر از مرز میرجاوه وارد استان سیستان و بلوچستان شدند.
کد خبر: ۹۰۶۲۵۵۰
|
۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۰

سردار پاسدار محمد ناظری، جانشین سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان گفت: در زمینه های دارو و تجهیزات  پزشکی،نیروی تخصصی پزشک و پزشکیار،  افزایش پایگاه‌های اورژانس بین راهی و جاده‌ای، استقرار اتوبوس آمبولانس، غربالگران و واکسیناسیون فلج اطفال، بیمارستان‌ها آماده ارائه خدمات مربوطه به زائران غیر ایرانی هستند که در این راستا تمهیداتی اندیشیده شده است.

وی افزود: آمادگی قرارگاه خاتم اوصیاء و جبهه مردمی انقلاب اسلامی نسبت به ارائه خدمات در پنج محور ایاب و ذهاب، خوراک، امور فرهنگی، بهداشت و درمان و همچنینی اهدا بسته فرهنگی در جهت ترویج سبک زندگی اسلامی از جمله برنامه‌های پیش بینی شده است.

سردار ناظری با اشاره به اینکه هماهنگی با تولیت آستان قدس رضوی برای تامین غذای زائران انجام شده تصریح کرد: برنامه ریزی برای ایجاد ۵ ایستگاه صلواتی در خوزستان، میرجاوه، زاهدان، نصرت آباد، سفیدآبه و مرز شلمچه، آماده سازی مکان‌های راهیان نور در اهواز، ساماندهی اتوبوس‌ها برای حمل زائران و راه اندازی اکیپ‌های تعمیر سیار تامین امنیت زائران از جمله اقدامات انجام شده در بحث اسکان و پذیرایی از زائران اربعین حسینی است.

وی ادامه داد: شستشوی لباس زائران، توزیع هدیه فرهنگی شامل نبات و نمک حرم رضوی، پذیرایی، نصب پرچم عزا و پوستر برای اتوبوس‌ها و تولید برنامه ۱۵ دقیقه‌ای در این ایام از دیگر برنامه‌های اجرایی در ویژه زائران غیر ایرانی است.
ارسال نظرات