امام جمعه شهرکرد گفت:انواع دستاوردها و موشکها، سلاح های قدرتمند دفاعی، رشد و سازندگی کشور همه مرهون تجربیات دفاع مقدس است.
کد خبر: ۹۰۶۲۷۱۹
|
۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه شهرکرد، با سفارش نمازگزاران به تقوای الهی،به تبیین استحکام عالم از منظر قرآن پرداخت.

امام جمعه شهرکرد، آیه شریفه 23 از سوره مبارکه انبیاء را تفسیر کرد و افزود: خدا می فرماید عالم به گونه ای است که هرگز جای سئوال برای هیچ کس نیست؛ یعنی هیچ جای عالم نقص ندارد؛ ولی غیر خدا مورد سئوال قرار می گیرند؛ چون ناقص اند.

وی، گفت: الله الصمدی که بارها در نماز می گوییم، یعنی خدای تبارک و تعالی هیچ نقصی در او یافت نمی شود.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در خطبه دوم نماز نیز ضمن توصیه به تقوای الهی، تصریح کرد: خدا به یاد می دهد که در فراز  و نشیب های دنیا و زندگی، ابتلائات دنیا، خوشی ها و ناخوشی ها، همه را به چشم امتحان نگاه کنیم و عادی با آنها برخورد نکنیم.

وی، افزود: هر آنچه برای شما در دنیا پیش می آید باید تحلیل درست بر آن بگذارید و بکوشید تحلیل شما مطابق با دین و مکتب باشد و مراقب باشید خوشی ها  شمار را مغرور و ناخوشی ها شمار را مأیوس نکند.

خطیب جمعه شهرکرد، تصریح کرد: باید مراقب باشیم چه عکس العملی مقابل خوشی ها و ناخوشی ها از خودمان نشان می دهیم. عکس العمل ما باید مطابق انتظار خدا از ما باشد.

وی، با اشاره به اینکه" کل نفسِ ذائقه الموت"، مرگ به سراغ همه خواهد آمد، گفت: ما در این چند روزه دنیا مورد انواع امتحان و فتنه و بلا اعم از خیر و شر، قرار می گیریم؛ که همه اینها آزمون است. باید مراقب باشیم مقابل ناملایمات دین را نفروشیم، ایمانمان را از دست ندهیم، دارای هایمان را به شیطان نفروشیم.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، دفاع مقدس را نیز یکی از امتحان های خدا برای ملت ایران دانست که بحمدالله به زیبایی از این امتحان بیرون آمدند و خاطرنشان کرد: ملت ما در هشت سال جنگ، با انواع کمبودها، سختی ها، فشارهای روانی و اقتصادی و نظامی، انواع تهدیدها، مقابل دنیایی ایستاد که برابر یک امت با جمعیت 36میلیونی همه دارایی های خود را به میدان آورده بودند تا ملت ما را زمین گیر کنند.

وی، تصریح کرد: ملت ما در جنگ نه تنها زمین گیر نشد، بلکه آبدیده شد و انواع دستاوردها را نیز به دست آورد و هنوز بر سر سفره دفاع مقدس نشسته ایم و موشکهای امروز، سلاح های قدرتمند دفاعی، امروز رشد و سازندگی کشور همه مرهون تجربیات دفاع مقدس است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، برخی کارهای معجزه آسای قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء را نیز مرهون تجربیات هشت سال دفاع مقدس دانست و گفت: سه مسئله در دفاع مقدس مهم است که باید مد نظر داشته باشیم و اول اینکه باید آنچه در دوران 8ساله جنگ واقع شده، مدام و مستمر گفته شود.

وی، به تأکیدات رهبر معظم انقلاب پیرامون ضرورت بیان مستمر وقایع جنگ اشاره کرد و افزود: دومین نکته ضروت عمل امروز مطابق با دهه 60 و دوران دفاع مقدس است؛ زیرا ملت ما و جوانان ما که پرورش یافتگان مکتب اهلبیت علیهم السلام هستند، در میدان حضور دارند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، زنده نگهداشتن دفاع مقدس و برنامه های مختلف را نکته دیگر دانست و گفت: این اجتماعات و مانورها و رزمایش ها و تجمع بزرگ 20هزار نفری بسیجیان در استان چهارمحال و بختیاری که قرار است پنج شنبه آینده همزمان با سراسر کشور شکل بگیرد، مهم است، امروز عِده و عُده برای کور کردن چشم دشمنان مهم است.

وی، بازگویی نقش فرماندهان دفاع مقدس را نیز دارای اهمیت دانست و در ادامه به مناسبت های 7مهر و روز آتش نشانی و ایمنی ، 8مهر، روی جهانی ناشنوایان و روز جهانی دریانوردی، 9مهر، روز سالمندان و روز همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی نیز اشاره کرد.

23 محرم مصادف با سالروز تخریب و انفجار 13سال پیشِ حرم مطهر امامین هادی و عسکری در سامراء از دیگر نکات مورد توجه خطیب جمعه شهرکرد بود، که گفت: دشمن می داند و بیشتر بداند که اگر صدبار هم این جنایت ها را تکرار کنند، خودشان بیشتر رسوا می شوند و پیروان مکتب اهلبیت علیهم السلام به ائمه خود دل سپرده اند و از آنها هدایت می گیرند.

ارسال نظرات