امام جمعه اردبیل گفت: هرکس اقدام به احتکار کند به نهایت دنائت، پستی و رذیلت مرتکب شده و به ملت و کشور خودش خیانت کرده و به جای جنگ با دشمن به جنگ ملت خود آمده است.
کد خبر: ۹۰۶۲۷۲۱
|
۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹

احتکار خیانت به ملت و کشور است/کسبه و تجار در اجناسی که متوقف بر دلار نیست، قیمت ها را بالا نبرند

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه های این هفته نماز جمعه گفت: برای جنایت اهواز، قلباً متاثریم و این جنایت بزرگ را محکوم می کنیم.

امام جمعه اردبیل اظهار داشت: دشمنان ما از عجز و زبونی، از میدان جنگ فرار و به تروریسم پناه آورده اند. این جنایت در تصویر ماهیت پلید آنها برای ما بس است. این جنایت نشان از حقانیت و کرامت انقلاب و نشان عزت و شرف ملت بزرگ ماست. ایستادن در برابر کسانی که می خواهند با کشتن طفل 4 ساله، ایران عزیز ما را تجزیه کنند، شرف بزرگی برای ملت ماست.

وی افزود: این جنایت را همه محکوم کردند جز ترامپ، عربستان، امارات و اسرائیل. عربستان و امارات نه تنها محکوم نکردند بلکه گفتند ما وعده داده ایم که جنگ را به داخل ایران ببریم.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه گفت: عربستان و امارات، ابزار دست هستند. از آنها جز این، انتظاری نیست. اما مهم عدم محکومیت از جانب آمریکاست که داعیه مبارزه با تروریسم دارد و با همین شعار وارد خاورمیانه شده و چهارصد هزار نفر را در سوریه و پنجاه هزار نفر را در یمن کشته و در جنگ آمریکا و عراق نیز یک و نیم میلیون جمعیت کشته شدند. از جهت زیرساخت نیز این کشورها به روزگاری افتادند که پنجاه سال نمی توانند خودشان را بازیابند.

وی اظهار داشت: از عدم محکومیت آمریکت معلوم می شود که خود آمریکا در این جنایت دخیل است. ترامپ حق دارد که این جنایت را محکوم نکند چون تلویزیون این فرقه جنایت کار، از لس آنجلس پخش می شود و با کمال تاسف، این کانال استودیو های خود را در کشور آذربایجان مستقر کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگری از خطبه ها گفت: واریزی اولین مبلغ پروژه راه آهن اردبیل، خبری بسیار خوشحال کننده برای اهالی استان است. این هفته 250 میلیارد تومان اولین بخش از مبلغ اختصاصی توسط بانک ملی به پروژه راه آهن  اردبیل به حساب استان واریز شد و این علاوه بر بودجه سالانه ملی این پروژه است.

وی اظهار داشت: این توفیق با درایت آقای استاندار صورت گرفته و ما از ایشان تشکر می کنم.

وی ادامه داد: اهالی استان دقت کنند ارز به حد کافی در کشور برای کالاهای اساسی و دارو و قطعات و راه اندازی صنایع موجود است. ملت ما به حرف دشمنان و افسران جنگ روانی دشمن گوش ندهند و از احتکار کالاهای اساسی در خانه ها به جد اجتناب کنند.

امام جمعه اردبیل گفت: هرکس اقدام به احتکار کند به نهایت دنائت، پستی و رذیلت مرتکب شده و به ملت و کشور خودش خیانت کرده و به جای جنگ با دشمن به جنگ ملت خود آمده است.

وی افزود: به دستور دولت، خروج هرگونه کالای اساسی از مرز ممنوع است و اینجانب اخیرا با حضور در مرز بیله سوار شاهد اجرای این قانون بودم. این اقدام دولت بسیار شایسته و قابل تحسین است.

وی ادامه داد: برای گذر از بحران محاصره، هم دولت و هم ملت وظیفه دارند. بزرگترین وظیفه ملت، متوجه کسبه و تجار است. کسبه و تجار در اجناسی که متوقف بر دلار نیست، قیمت ها را بالا نبرند و الا اولا قطعا به کشور و ملت خودشان خیانت کرده اند.

ثانیا دود این خیانت در نهایت به چشم خودشان هم خواهد رفت چون اگر کشور بحرانی شود، بحران متوجه آنها هم خواهد بود.

ثالثا این امتحان الهی است مبادا در این امتحان مردود و در محضر حضرت حق رو سیاه و در محضر رئیس امت رسول خدا (ص) سرافکنده شوید. رسول خدا که رسول رحمت است، کسانی را که مردم را در مشقت بیاندازند نفرین کردند. پشیمانی از این جهت در روز آخرت وحشتناک است.

آیت الله عاملی اظهار داشت: این فشار ادامه نخواهد یافت. 37 نخبه آمریکا به ترامپ نامه نوشته اند که "این نظریه که ایران با فشار تسلیم می شود، یک خیال است". اخیرا آمریکا میزبان یک کنفرانسی است که عنوان آن، این چنین است "ایران، تقابل یا تعامل". ترامپ بالاخره به آنچه اوباما به رهبر معظم انقلاب اسلامی نوشت، خواهد رسید که "ما به این نتیجه رسیدیم که مدیریت منطقه جز با همکاری ایران، ممکن نیست".

وی ادامه داد: یک سال و نیم مانده از دوران احمدی نژاد سلطان قابوس اطلاع داد که اوباما می گوید من حاضرم در خصوص موضوع هسته ای ایران به توافق برسم. مساله را محضر حضرت آقا بردند. ایشان فرمودند به شرط اینکه حق غنی سازی برای ایران محفوظ بماند. سلطان قابوس اطلاع داد که اوباما پذیرفته مقام معظم رهبری فرمودند تضمین باید کتبی باشد. اوباما کتبا به حضرت آقا نامه نوشت هم تضمین کرد و هم مطالب مهمی در نقش محوری ایران در منطقه بیان داشت و برجام اینگونه شکل گرفت. یعنی ایران ثابت کرد اهل مذاکره است.

خطیب جمعه اردبیل اظهار داشت: در سفر ریاست محترم جمهور به آمریکا این سخن رئیس جمهور که برای تعامل ایران و آمریکا راهکار هایی است مطلب مهمی بود و پیام بسیار خوبی برای آمریکا داشت. حداقل ملت ما فهمید که دولت ما در صدد تقابل با آمریکا نیست. بلکه این آمریکاست که «مِن غیر حقٍ» در صدد تقابل با ملت، دولت و نظام ماست.

وی افزود: سفر اخیر ریاست جمهوری و نشست این سال سازمان ملل و شورای امنیت در حد اعلی به نفع ایران و ملت ایران تمام شد. کل دنیا با ما همراهی کردند و آمریکا تنها ماند. آمریکا هم در نشست سازمان ملل خراب شد و هم در نشست شورای امنیت که به ریاست ترامپ برگزار شده بود.

وی ادامه داد: این هم پیروزی بزرگی برای ملت ماست و هم نشان حقانیت و در عین حال نشانه مظلومیت ملت ماست. پیروزی از این بالاتر نمی شود که روسای بیش از 190 کشور به ترامپ خندیدند و او را مسخره کردند و او به طور ناشیانه و غیر حرفه ای عکس العمل نشان داد و گفت "بسیار درست است انتظار این واکنش را نداشتم! ولی اشکالی ندارد!"

نماسنده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری گفت: ترامپ دیروز در جبران آبروی از دست رفته خود گفت "سران کشور های دنیا هنگام سخنرانی من خندیدند اما خنده آنها از باب تمسخر من نبود. آنها با من خندیدند. آنها لحظه خوبی را با من گذراندند." در حالیکه در لحظه خنده گفته بود انتظار خنده نداشتم. حافظه دروغگو همیشه ضعیف است.

در نشست اخیر شورای امنیت به ریاست ترامپ تمام اعضای شورای امنیت حتی انگلیس و فرانسه بر علیه ترامپ و به نفع ایران سخنرانی کردند. این پیروزی بزرگی برای ایران است به همین جهت ترامپ مجبور شد در آن جلسه از ایران به خاطر حضور در سوریه و مبارزه با داعش تشکر کند در حالی که قبلا تهدید کرده بود که این جلسه را بر علیه ایران منعقد خواهد ساخت.

وی اظهار داشت: این سخن ترامپ که از روسیه و ایران در اقداماتشان در سوریه تشکر می کنم، خلع سلاح کامل ترامپ و ائتلاف آمریکایی بود چون ایراد آنها به ایران این است که در سوریه چه کار می کند. اولا ایران در سوریه به دنبال امنیت خود است ثانیا جلوی شرور ترین تروریسم یعنی داعش را گرفت که داد می زد" ایها الروافض ما داریم می آییم". ترامپ با صحه گذاشتن به حضور ایران در سوریه ایران را تبرئه و حامیان عربی و اسرائیلی داعش را  محکوم و شوک بزرگی بر مخالفان ایران وارد کرد.

آیت الله عاملی در خاتمه گفت: ترامپ با این سخن بر سیاست منطقه ای ایران صحه گذاشت چون ایران غیر از سوریه در هیچ جا حاضر نیست در این صورت این سوال مطرح است که پس آمریکا از ما چه می خواهد؟ آنها از ما خلع سلاح موشکی را می خواهند. هرج و مرج و بی ثباتی در منطقه هیچ کدام به ایران ربطی ندارد و همه آنها کار خود آمریکاست بنابراین مذاکره را فقط برای خلع سلاح موشکی می خواهند و آن روز که ایران توان موشکی خود را نابود کند بدون ذره ای تردید باید گفت فردای همان روز آمریکا، اسرائیل و عربستان وارد ایران خواهند شد و دنیا در حق ما خواهد گفت "ایران ذبح من غیر سکّین" یعنی ایران بدون چاقو سرش بریده شد در حالیکه تاریخ ثابت کرده که ملت ما هیچ وقت زیر بار اینگونه ذلت، نمی رود.

نماینده ولی فقیه در خاتمه با اشاره به شکلک بازی نتانیاهو در سازمان ملل و ادعای تورقوزآبادی وی گفت: جواب این شخص را بهتر از همه قرآن داده است. خدای متعال در قرآن قسم خورده که تا روز قیامت کسانی را بر اشرار یهود مسلط خواهد کرد که آنها را به طرف عذاب سوق دهند و آنها تا روز قیامت خلاصی ندارند. این فرد سوق دهنده ممکن است آمریکا یا نتانیاهو یا شارون یا مناخیم بگین یا هیتلر یا ... باشد و این سلسله سوق دهنده تا قیامت ادامه خواهد داشت!

ارسال نظرات