خبرهای داغ:
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی:

شبکه توزیع پوسیده در شهرها و روستاها بخش زیادی از آب آشامیدنی را هدر می دهد

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آب آشامیدنی با هزینه بسیار تامین اما درست مصرف نمی شود، افزود: شبکه توزیع پوسیده در شهرها و روستاها بخش زیادی از آب آشامیدنی را هدر می دهد.
کد خبر: ۹۰۶۲۷۴۳
|
۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سید حسن حسینی شاهرودی در آیین بهره برداری ازسد مجن و طرح‌های شرکت توزیع برق استان سمنان در شاهرود، اظهار کرد: وزارت نیرو راهکار‌های قانونی برای مدیریت مصرف را در اختیار دارد و اگر هم نیازمند راهکار است مجلس در اختیارش قرار می‌دهد چرا که شرایط بحرانی کشور به دلیل سوء مدیریت در مصرف آب بخش کشاورزی است.
وی با اشاره به احداث صد‌ها استخر ذخیره آب در شاهرود، تصریح کرد: به دلیل اختصاص یارانه‌های دولتی مردم به ساخت استخر در باغ‌های خود اقدام کردند و وجود استخر‌های بزرگ و غیراستاندارد سوء مدیریت مصرف آب وجود دارد.
نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آب آشامیدنی با هزینه بسیار تامین، اما درست مصرف نمی‌شود، افزود: شبکه توزیع پوسیده در شهر‌ها و روستا‌ها بخش زیادی از آب آشامیدنی را هدر می‌دهد و بدین ترتیب هرچه آب تامین کنیم باز هم کم است.
حسینی شاهرودی به کمبود ۱۸۰ لیتر بر ثانیه آب در شهر شاهرود اشاره کرد و گفت:: شاهرود و میامی ۵۶ درصد وسعت استان را تشکیل داده و نیاز به طرحی جامع برای تامین آب آشامیدنی هستند. نمی‌خواهیم این آب را در صنعت استفاده کرده و با مهاجرپذیری جمعیت را افزایش دهیم بلکه می‌خواهیم با این کار جمعیت شهرستان‌های خود را حفظ کنیم.
وی با بیان اینکه میانگین نرخ رشد جمعیت کشور در ۴۰ سال گذشته ۲۸۰ درصد و در شاهرود و میامی ۱۸۰ درصد بوده، ابراز داشت: در جایی مانند مجن نرخ رشد جمعیت صفر بوده ودر فرومد جمعیت ۱۰ هزار نفری به ۲ هزار تن کاهش یافته در حالی که این منطقه دارای معادن غنی است.
این نماینده مجلس ادامه داد: شاهرود به تناسب نرخ واقعی رشد جمعیت باید ۶۰۰ هزار تن جمعیت داشته باشد، اما ۳۳۰ هزار تن از شاهرودی‌ها به شهر‌های شمالی، تهران و یا سمنان مهاجرت کرده اند.
حسینی شاهرودی با بیان اینکه اکنون یک درصد معادن استان بهره برداری می‌شود، اضافه کرد: احداث پست ۶۳ کیلو ولت برق در طرود می‌تواند معادن آنجا را فعال کنند.
وی افزود: در ۲ سال گذشته پنج کارخانه فرآوری مس و سرب در طرود فعال شده، اما برق را با دیزل تامین کرده و به دلیل نداشتن توجیه اقتصادی امکان توسعه ندارند.
حسینی شاهرودی همچنین یادآور شد: تخصیص منابع آب به جنوب شهرستان شاهرود می‌تواند به معادن منطقه رونق دهد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها