همه چیز درباره عفونت گوش و پیشگیری از آن

متخصص گوش، حلق و بینی دانشگاه علوم همه چیز درباره عفونت گوش و پیشگیری از آنپزشکی یاسوج گفت: عفونت گوش یکی از شایع ترین نوع عفونت ها است که به دو صورت عفونت گوش میانی و التهاب خارجی خود را نشان می دهد.
کد خبر: ۹۰۶۲۸۰۴
|
۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۹
سید رضا چراغ زاده افزود: عفونت گوش در میان کودکان، به مراتب بیش از‌تر از بزرگسالان رخ می‌دهد.
وی افزود: کامل نبودن سیستم ایمنی کودکان یکی از دلایل اصلی ابتلا به بیماری عفونت گوش است.
این پزشک متخصص گفت: عوامل ویروسی، باکتریایی، باقی ماندن آب در گوش، استفاده زیاد از مواد شیمیایی، وجود زخم و ضایعات پوستی از عوامل ابتلا به بیماری عفونت گوش است.
چراغ زاده بیان کرد: عفونت گوش به صورت حاد و دوره‌ای می‌تواند به پرده گوش آسیب وارد کند و مشکلات شنوایی، گفتاری و مننژیت را به همراه آورد.
وی ادامه داد: درد از ناحیه گوش، خارش، ترشحات چرکی از اصلی‌ترین علائم این بیماری به شمار می‌آید.
متخصص گوش، حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: مهمترین علت عفونت گوش، سرماخوردگی، آلرژی‌های فصلی و استفاده از هنزفری‌ها به مدت طولانی است.
وی ادامه داد:کودکان با توجه به سیستم ایمنی ضعیف و شناگران به دلیل باقی ماندن آب در گوش بیشترین گروه‌های در معرض خطر این نوع بیماری محسوب می‌شوند.
چراغ زاده افزود: تنها راه تشخیص عفونت گوش مراجعه به پزشک است که با استفاده از دستگاه کوچکی به نام اتوسکوپ می‌تواند نوع عفونت را تشخیص دهد.
وی تاکید کرد: انجام واکسیناسیون برای جلوگیری از ابتلا به سرماخوردگی‌ها از اصلی‌ترین راه‌های تشخیص این بیماری محسوب می‌شود.
ارسال نظرات