رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کهگیلویه لزوم دریافت کارت سلامت برای مسئولان پذیرایی در موکب‌های اربعینو بویراحمدگفت: تاکنون ۲۴ موکب در استان برای ارائه خدمات به افراد شرکت کننده در آیین پیاده روی اربعین حسینی نام نویسی کرده اند که از این تعداد ۱۴ مورد در سامانه ملی اربعین حسینی ثبت و برای آن‌ها پروانه فعالیت صادر شده است.
کد خبر: ۹۰۶۲۸۰۹
|
۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۲
سید فرج الله نظرپور افزود: از مجموع این ۲۴ موکب ۹ مورد در شهر‌های نجف اشرف و کربلا، ۲ مورد در مرز شلمچه و مابقی نیز در نقاط مختلف کهگیلویه و بویراحمد مستقر می‌شوند.
وی افزود: اعزام موکب داران به شهر‌های نجف اشرف و کربلا ۱۰ روز قبل از آیین پیاده روی اربعین حسینی انجام می‌شود و حرکت زائران نیز یک هفته قبل از این آیین معنوی و فرهنگی آغاز خواهد شد.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: امسال ارسال چهار ماده غذایی شامل گوشت قرمز و سفید، روغن و برنج به عراق در آیین پیاده روی اربعین حسینی ممنوع است.
سرهنگ نظرپور عنوان کرد: امسال در آیین پیاده روی اربعین حسینی خودرو‌ها و کالا‌های کهگیلویه و بویراحمد و دیگر استان‌های کشور به دلیل مسائل امنیتی از مرز مهران وارد عراق می‌شوند در حالی که پارسال این کار از طریق مرز شلمچه انجام شد.
وی ابراز داشت: به منظور برنامه ریزی‌های لازم برای خدمات رسانی بهتر به افراد شرکت کننده از کهگیلویه و بویراحمد در آیین پیاده روی اربعین حسینی ۱۰ کمیته در این استان تشکیل و فعال شده است.
نظرپور گفت: این کمیته‌ها شامل اطلاع رسانی، مستندسازی، فرهنگی، امنیتی، حمل و نقل، اعزام، بهداشت و درمان، اسکان، تغذیه و زیرساخت است.
سرهنگ نظرپور افزود: فعالیت موکب‌های کهگیلویه و بویراحمد در شهر‌های نجف اشرف و کربلا، مرز شلمچه و نقاط مختلف این استان ثبت و ضبط شود.
ارسال نظرات